سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خبر داد

آغاز ثبت سفارش «کتاب‌‌های درسی سال تحصیلی از 22 فروردین

تهران (پانا) - سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از ثبت سفارش و خرید اینترنتی «کتاب‌‌های درسی سال تحصیلی 1400 -1401» از روز یکشنبه 22 فروردین‌ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت سفارش «کتاب‌‌های درسی سال تحصیلی از 22 فروردین

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، درباره «فرآیند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1400-1401» اعلام کرد؛ طبق هماهنگی‌های صورت گرفته ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای تمام پایه‌های تحصیلی و رشته‌ها از روز یکشنبه 22 فرودین ماه و پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز از 6 تیرماه آغاز می‌شود.

بر این اساس؛ دانش آموزان پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم، از 22 فروردین تا 22 خردادماه و پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز از 6 تیرماه تا 16 شهریورماه فرصت ثبت سفارش دارند.

شایان‌ذکر است؛ ثبت سفارش کتاب‌ها تنها از طریق سایت irtextbook.ir یاirtextbook.com انجام و فرآیند توزیع کتاب‌های درسی نیز از 22 اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد، امکان ثبت‌نام با کد ملی و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش‌آموز به فرض قبولی در همان پایه تحصیلی فعلی فراهم و پرداخت‌ها نیز به‌صورت اینترنتی است.

همچنین؛ خانواده‌هایی که فرزندشان از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر منتقل‌شده و یا تغییر رشته داده است، می‌توانند از 12 تیرماه اطلاعات خود را ویرایش و اصلاح کنند.

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از افزایش 25 درصدی میانگین قیمت کتاب‌ها نسبت به سال قبل در پایه‌های مختلف خبر داد و اعلام کرد: برای پایه‌های تحصیلی ابتدایی بیشترین قیمت 42500 تومان، در پایه‌های هفتم تا نهم 64500 تومان و در پایه‌های دهم تا دوازدهم در رشته ریاضی مبلغ 88700 تومان و در رشته علوم تجربی 84200 تومان خواهد بود، البته طبق روند سنوات قبل، برای دانش آموزان مناطق محروم و کمتر برخوردار کتاب‌ها به‌صورت رایگان و یا نیم‌بها ارسال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار