مشاور دبیرستان غیرانتفاعی پسرانه دانشجو شهرری:

مشاجره بیش از حد والدین، باعث کاهش تمرکز در دانش‌آموزان می‌شود

شهرری(پانا) - بیش از یک سال از مواجهه با بیماری کرونا و مجازی بودن آموزش گذشته، که این موضوع و طولانی بودن آموزش به صورت مجازی در چند دهه اخیر بی سابقه بوده است.

کد مطلب: ۱۱۷۵۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مشاجره بیش از حد  والدین، باعث کاهش تمرکز  در دانش‌آموزان می‌شود

هومن مهری مشاور دبیرستان غیرانتفاعی دانشجو شهرری در این رابطه در گفت و گو با پانا اظهار کرد: آموزش مجازی علاوه بر تاثیراتی که بر روی دانش‌آموزان گذاشته است خانواده‌های آن‌ها را نیز تحت الشعاع قرار داده است و می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین پیامدهای آن استرس ناشی از افت تحصیلی بر روی دانش‌آموزان بوده است.

او ادامه داد: استرس علت‌های مختلف دارد. در ابتدا شیوع ویروس کرونا زیر ساخت‌های آموزش مجازی آن‌طور که باید در کشور نبوده است، اما رفته رفته شبکه‌های آموزشی و مجازی تجهیز شدند که این امر باعث عملکرد بهتر معلمان و دانش‌آموزان شد، اما استرس دانش آموزان همچنان پابرجاست، به دلیل اینکه دانش‌آموزان آموزش را به صورت حضوری لمس نمی‌کنند و نمی‌توانند ارتباط تصویری و کلامی با معلم و همکلاسی‌های خود داشته باشند و این موضوع یکی از دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان شده است که نمی‌توان این استرس را به صفر رساند.

یکی از ملاک‌های کنترل استرس در این روزهای سخت کرونایی پدر و مادر هستند اولین عاملی که می‌تواند باعث استرس در این دوران شود، مشاجره بیش از حد در منزل توسط والدین است

مشاور دبیرستان غیر انتفاعی دانشجو شهرری با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود نقش والدین در کاهش استرس دانش‌آموزان سهم بسیار مهمی دارد افزود: ارتباط دانش‌آموزان با پدرومادر بیشتر از ارتباط با معلم، ناظم و مدیر است پس یکی از ملاک‌های کنترل استرس در این روزهای سخت کرونایی پدر و مادر هستند اولین عاملی که می‌تواند باعث استرس در این دوران شود، مشاجره بیش از حد در منزل توسط والدین است. والدین باید محیطی آرام را برای دانش‌آموز خود فراهم کنند و جویای وضعیت تحصیلی آن‌ها حتی با مجازی بودن آموزش باشند و فعالیت آن‌ها را چک کنند.

هومن مهری با بیان اینکه مشاجره والدین می‌تواند تمرکز دانش‌آموزان را کاهش دهد، عنوان کرد: دانش‌آموزان با توجه به شرایط موجود کرونایی بیشتر اوقات خود را در خانه سپری می‌کنند و مشاجره بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد روحیه پرخاشگری، عصبانیت و افت تحصیلی برای دانش‌آموز شود. بهتر است والدین شرایط متعادلی را در خانه به وجود آورند تا دانش‌آموزان تمرکز لازم برای درس خواندن را داشته باشند. امید است هرچه زودتر این بیماری سخت ریشه کن شود تا ما دوباره شاهد عادی شدن شرایط شویم.

خبرنگار: نیما هوشمند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار