مرگ روزانه 34 نفر در تصادفات نوروز 1400

تهران (پانا) - اقدامات پلیس راهور ناجا در سال 99 و همچنین عملکرد این پلیس در تعطیلات نوروزی توسط رئیس پلیس راهور ناجا تشریح شد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مرگ روزانه 34 نفر در تصادفات نوروز 1400

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به تشریح عملکرد پلیس راهور ناجا در سال 99 پرداخت و گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در کنار خانواده نیروی انتظامی همه ساله به اجرای وظایف ذاتی خود می پردازد؛ مدیریت ترافیکی، تسهیل در ترددها و ارائه خدمات در حوزه اجرائیات و کاهش تصادفات ازجمله وظایف جدی است که پلیس راهور آن ها را به نحو مطلوب انجام داده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پلیس راهور 36 میلیون خدمات ارائه کرده است، به موضوع تصادفات اشاره کرد و گفت: در بحث کاهش تصادفات ۳۰ دستگاه در کشور نقش دارند که سهم پلیس راهور در این خصوص ۱۹ درصد است.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با بیان اینکه با همکاری تمامی دستگاه‌ها و با حضور ۷۶ هزار نفری نیروها در قرارگاه نصر توانستیم نوروز 1400 را بدون حادثه سپری کنیم، تصریح کرد: پیش بینی ما براساس سناریوی که در قرارگاه ارائه کرده بودیم افزایش سفرها بود که در نوروز امسال، ۸۹ درصد افزایش ترددها را در جاده های کشور تا روز ۱۳ فروردین شاهد بودیم؛ بیشترین ترددها در محورهای شمالی کشور قم، اصفهان و شیراز بود.

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد ۴۴۰ میلیون تردد در نوروز بودیم، خاطرنشان کرد: در این خصوص نسبت به نوروز ۹۹ افزایش را شاهد بودیم این در حالی است که در نوروز ۹۸، ۵۰۶ میلیون تردد صورت گرفت و نوروز امسال نیز نسبت به نوروز ۹۸، ۱۶ درصد کاهش و نسبت به نوروز ۹۹، ۸۶ درصد افزایش تردد داشته‌ایم.

سردار هادیانفر در ادامه با بیان اینکه در تصادفات نوروزی نسبت به سال ۹۸ روند کاهشی را شاهد بودیم گفت: ۱۶ درصد در تصادفات فوتی نسبت به سال ۹۸ کاهش داشتیم و ۴۹ درصد کاهش تصادفات در حوزه جرحی، فوتی و خسارتی داشتیم اما نسبت به نوروز ۹۹، ۴۲ درصد افزایش تصادف در حوزه جرحی، فوتی‌و خسارتی داشتیم.

وی تصریح کرد: ۲۶ درصد نیز در تصادفات فوتی افزایش داشته ایم و به طور متوسط ۳۴ نفر روزانه جان خود را در تصادفات نوروزی از دست داده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار