نخستین مجموعه شعر دفاع مقدس آستارا منتشر شد

آستارا (پانا) - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر مرزی آستارا گفت: نخستین مجموعه شعر تخصصی دفاع مقدس این شهرستان با عنوان «زیرخاکی های عزیز درد استخوان گرفته اند» اثر یوسف هدایتی منتشر شد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نخستین مجموعه شعر دفاع مقدس آستارا منتشر شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، شاپور تشرینی اظهار کرد: مجموعه شعر «زیرخاکی های عزیز درد استخوان گرفته اند» نخستین مجموعه شعر تخصصی دفاع مقدس بندر مرزی آستارا است که دربردارنده اشعار «یوسف هدایتی» شاعر جوان این شهرستان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با بیان اینکه این مجموعه شامل ۵۰ قطعه شعر در قالب نو است، افزود: این مجموعه در ۹۷ صفحه توسط نشر تخصصی ادبیات معاصر انتشارات «رج» منتشر شده و ایثار و شهادت موضوعات این کتاب شعر هستند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه شعر مذکور در شمارگان یک هزار نسخه و با قیمت ۱۹۰ هزار ریال به چاپ رسیده است، تصریح کرد: این مجموعه شعر با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان چاپ شده است.

تشرینی با بیان اینکه این مجموعه شعر نخستین اثر یوسف هدایتی شاعر جوان آستارایی است، گفت: مجموعه شعر «زیرخاکی های عزیز درد استخوان گرفته اند» همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با اشاره به اینکه این مجموعه شعر نخستین اثری است که از این شاعر جوان به چاپ رسیده است، افزود: یوسف هدایتی متولد تیرماه سال ۱۳۶۶ کارشناس ارشد ادبیات فارسی است و این شاعر جوان علاوه بر فعالیت در حوزه شعر در عرصه رسانه نیز فعالیت دارد و خبرنگار خبرگزاری ایرنا و سردبیر آفتاب آستارا است.

وی اضافه کرد: این شاعر آستارایی از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود در حوزه شعر را آغاز کرده و سه بار در مسابقات استانی و کشوری حائز مقام شده است.

تشرینی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین یوسف هدایتی، سراینده این مجموعه شعر، پنج سال مدیر مسئول و سردبیر نشریه ادبی «پلک» دانشگاه پیام نور تالش بوده و در سال ۱۳۸۷ نیز این نشریه مقام برتر در سطح کشور را کسب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار