چرا باید سردرد هنگام خواب را جدی بگیریم؟

تهران (پانا) - به‌گفته متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد سردردها در برخی موارد نشانه ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند تومور مغزی هستند، بنابراین برای تشخیص دلیل سردرد باید به پزشک مراجعه شود.

کد مطلب: ۱۱۷۵۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
چرا باید سردرد هنگام خواب را جدی بگیریم؟

به‌گزارش ایسنا، نوشین یمانی در رابطه با سردرد هنگام خواب، اظهار کرد: سردرد در هنگام خواب می‌تواند باعث کاهش کیفیت یک خواب خوب باشد، زیرا خواب خوب معادل سالم بودن است و فرد را قادر می‌کند تا در طول روز فعالیت‌های خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه سردرد ممکن است به دلایل متعددی از جمله بی‌خوابی و استرس زیاد ایجاد شود، افزود: اولین مرحله، شناسایی علت سردرد و اجتناب از آن است؛ به‌ طوری که اگر پس از دوری از شرایط استرس‌آور هنوز به سردرد مبتلا بودید باید برای معاینه به یک پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

این پزشک در رابطه با علت سردردهایی که طی خواب، باعث بیدار شدن از خواب می‌شود، تصریح کرد: سردردهای میگرنی، سردردهای گردنی، سردرد خوشه‌ای، سردرد شبانه خواب، سردردهای ناشی از فشار خون بالا یا وقفه تنفسی و سردرد ناشی از تومورهای مغزی و سینوزیت، از جمله سردردهایی است که سبب بیدار شدن فرد از خواب می‌شود.

فلوشیپ فوق‌تخصص سردرد، با بیان اینکه در بسیاری از موارد سردردهای حین خواب خوش‌خیم است، خاطرنشان کرد: سردردها در برخی موارد نشانه ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند تومور مغزی است، بنابراین برای تشخیص دلیل سردرد باید به پزشک مراجعه کرده و سوابق کامل الگوی خواب و عادت‌های شبانه خود از جمله خروپف و افزایش فشار خون، درد و خشکی گردن، حالت تهوع و بی‌قراری‌های شبانه را برای او بازگو کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار