جابه‌جایی امن حدود 3 میلیون مسافر نوروزی در حوزه صنعت ریلی و هوایی

تهران (پانا) - رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تشریح اقدامات قرارگاه نوروزی ابوذر از جابه‌جایی امن حدود 3 میلیون مسافر نوروزی در حوزه صنعت ریلی و هوایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
جابه‌جایی امن حدود 3 میلیون مسافر نوروزی در حوزه صنعت ریلی و هوایی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی اظهار کرد: پلیس پیشگیری با تشکیل قرارگاه نوروزی ابوذر، سه ماموریت مهم تامین نظم و امنیت، پیشگیری از جرایم با اولویت سرقت و همکاری در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را در اولویت اقدامات قرار داده بود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه بحمدالله قرارگاه نوروزی ابوذر و 6 کمیته تخصصی توانسته اند با برنامه ریزی منسجم و هوشمندی لازم فرآیند تامین نظم و امنیت در سراسر کشور را مدیریت کنند، اظهار کرد: در جریان این ماموریت بزرگ و حساس که از اواخر اسفند 99 تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه داشت، حدود 20 هزار گشت خودرویی، موتوری و پیاده متشکل از نیروهای کلانتری، پاسگاه و یگان امداد به صورت شبانه‌روزی در راستای تامین امنیت داخلی کشور فعال بودند.

پاسخگویی به 900 هزار امدادخواهی در ایام نوروز

فرمانده قرارگاه نوروزی ابوذر با بیان اینکه در این بازه زمانی بیش از 580 هزار تماس مردمی با پلیس 110 برقرار شده، گفت: با تلاش مجاهدانه همکارانم در کلانتری ها نزدیک به 900 هزار امدادخواهی مردم مورد رسیدگی قرار گرفته است.

سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: در راستای انتظام بخشی بیشتر به محلات، اماکن تجاری، مسکونی و اداری با همکاری خوب 700 موسسه حفاظتی و مراقبتی و همیاران پلیس «نگهبان محله» در سراسر کشور، 539 گشت خودرویی، 845 گشت موتوری و 4 هزار و 370 گشت پیاده همراه و همگام با کارکنان پلیس پیشگیری در برقراری نظم و ارائه خدمت به شهروندان فعال بودند.

افزایش 25 درصدی دستگیری متهم به سرقت و 36 درصدی جرایم خشن

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه مجموع اقدامات پیشگیری، میدانی و بسیج تمام امکانات تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از وقوع جرایم، کشف و دستگیری متهمان داشته است تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده و در سایه عنایت خداوند متعال، همکاری خوب مردم و تلاش بی وقفه همکاران خوبم در کوپ‌ها و یگان‌های امداد، شاهد افزایش 24 درصدی کشف سرقت‌ها، افزایش 25 درصدی دستگیری سارقان، افزایش 40 درصدی کشف و 36 درصدی دستگیری جرایم خشن و کاهش 6 درصدی وقوع سرقت به عنف (زورگیری) شده است.

جابه جایی امن حدود 3 میلیون مسافر نوروزی در حوزه صنعت ریلی و هوایی

ارشد ترین مقام پلیس پیشگیری کشور با اشاره به عملکرد موفق پلیس فرودگاه و پلیس راه آهن پلیس پیشگیری ناجا در تامین نظم و امنیت خطوط ریلی و صنعت هوایی در ایام نوروز افزود: مدیران و ماموران پلیس فرودگاه در آغازین روزهای سال جدید با کشف 100 میلیاردی کالا و ارز قاچاق ثابت کردند که نقش موثری در کمک به رونق تولید ملی و تحقق فرامین مقام معظم رهبری دارند.

وی ادامه داد: با تلاش ایثارگران این پلیس های تخصصی بیش از 2 میلیون و 171 هزار نفر با 15 هزار و 57 سوتی پرواز و بیش از 803 هزار نفر با 3 هزار و 400 رام قطار در امنیت کامل در ایام نوروز جابه جا شده اند.

فرمانده قرارگاه نوروزی ابوذر اجرای محدودیت های مرتبط با بیماری کرونا را از دیگر اقدامات محوری قرارگاه نوروزی ابوذر برشمرد و گفت: بیش از 7 هزار نفر از کارکنان پلیس پیشگیری همزمان با تامین نظم و امنیت عمومی با فعالیت مضاعف در 633 ایست و بازرسی درون شهری و 364 ایست و بازرسی برون شهری اقدامات و خدمات ارزنده ای در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه به شهروندان ارائه کرده اند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان کرد: به منظور اثربخشی اقدامات و عملکرد طرح نوروزی، تیم های نظارت و بازرسی به صورت مستمر بر عملکرد یگان‌های تابعه نظارت داشتند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه نظارت همگانی 197 ، انتقاد و شکایت از کارکنان کلانتری و پاسگاه ها به ترتیب 49 و 92 درصد در ایام نوروز کاهش داشته است که نشانگر رضایتمندی مردم از عملکرد خادمان خود در این یگان‌ها می باشد.

سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه مجموعه اقدامات انجام شده موجب افزایش قدرت کنترل جرایم، کشف و تامین امنیت مطلوب‌تر در نوروز 1400 شده است از همکاری مردم با پلیس قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار