رئیس قوه قضاییه اعلام کرد؛

فعال شدن بیش از 2 هزار واحد تولیدی با اقدامات مسئولان قضایی

تهران (پانا) - رئیس قوه قضاییه با اشاره به شعار سال گفت وقتی رهبری شعاری اعلام می‌کنند نیاز کشور است؛ همه دستگاه‌ها برای تحقق آن باید تلاش کنند، دستگاه قضایی باید در هر بخشی که امکان رفع موانع تولید و حمایت از تولید وجود دارد، وارد شود. همکاران دستگاه قضا بیش از 2 هزار واحد تولیدی را فعال کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
فعال شدن بیش از 2  هزار واحد تولیدی با اقدامات مسئولان قضایی

به گزارش قوه قضاییه، آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه امروز دوشنبه در نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها که بصورت ارتباط تصویری برگزار شد، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) و سال جدید، اظهار کرد: در رهنمود‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته، نکات محوری و راهبردی قابل توجهی برای همه ما مسئولان و ملت بزرگ ایران فرموده شد که از نکات بسیار مهم و اساسی، توجه دادن همه به آیات نورانی قرآن کریم و تقویت حلقه‌های تواصی به حق و تواصی به صبر بود.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: از بخش‌های قابل توجه و اثرگذاری که حتما باید در دستور کار خود تواصی به حق و تواصی به صبر را قرار دهد، قوه قضاییه و جامعه حقوقدانان و قضات و دست اندرکاران ارتباط با مردم و آنان که شان نظارت و قضاوت دارند، است و لازم است تا هم حق را بشناسند و هم گرایش به حق پیدا کنند و در راه حق ایستادگی کنند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه شناخت حق، زمینه بسیار مهمی می‌خواهد، گفت: بسیاری حق را نشناختند درحالیکه شناخت حق گام مهمی است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در گام دوم، لازم است هوا‌های نفسانی مانع نشود که به طرف حق گرایش پیدا نکنیم. حب و بغض شخصی، نگاه‌های جناحی، نگاه‌های قومی، قبیله‌ای، سیاسی، اجتماعی و وابستگی‌ها و پیوستگی‌های دنیایی گاهی مانع گرایش به حق است.

رئیس دستگاه قضا اذعان کرد: تلاش شود تا در راه حق ایستادگی شود. پرونده را شناخت، موضوع پرونده را خوب فهمید و حکم را خوب تشخیص داد و تصمیم بر حکمی گرفت و اگر انسان در هر جایی فهمید خطا کرده بگوید که در تشخیص آن اشتباه کردم که این موضوع از رشادت‌ها و شجاعت‌های قابل تحسین است.

آیت الله رئیسی با اشاره به سخنان امیرالمومنین (ع) بیان کرد: یک انسان سالک برای آن که در مسیر دچار انحراف نشود باید هم بصیرت، صبر، بردباری و تامل داشته باشد و هم در مسیر حق و شناخت حق صبر داشته باشد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: در آیات نورانی قرآن یکی از نکات مهم و محوری مسئله صبر است. صبر به عنوان یکی از محور‌های موفقیت یک انسان دارای ماموریت بزرگ و خطیر است و یکی از ماموریت‌های خطیر اولیای خدا مسئله قضا و قضاوت است و از شئون ممتاره انبیای الهی است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: برخی حقوق‌خوان و برخی حقوقدان و برخی حق‌خواه و حق‌محور هستند؛ ممکن است عده‌ای دانش حقوقی داشته باشند اما برخی علاوه بر دانش حقوقی حق خواه هستند؛ که این ارزشمند است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به شعار سال تصریح کرد: وقتی رهبری شعاری اعلام می‌کنند نیاز کشور است؛ همه دستگاه‌ها برای تحقق آن باید تلاش کنند، دستگاه قضایی باید در هر بخشی که امکان رفع موانع تولید و حمایت از تولید وجود دارد، وارد شود. همکاران مان بیش از دو هزار واحد تولیدی را فعال کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: مسئله ما حمایت از تولید است؛ تولید در کشور نباید با مانعی مواجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار