رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

۵۰ درصد تست‌های کرونا در برخی از شهرستان‌های خراسان شمالی مثبت است

بجنورد(پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: تست‌های کرونای۲۴ ساعت گذشته برخی از شهرستان‌های این استان ۵۰ درصد بوده است‌.

کد مطلب: ۱۱۷۵۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ درصد تست‌های کرونا در برخی از شهرستان‌های خراسان شمالی مثبت است

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این دانشگاه، دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: با توجه به نتایج تست های کرونا خیز چهارم کرونا دور از انتظار نیست و زنگ خطر آن در استان به صدا در آمده است.

وی با بیان این که تا ۲ هفته گذشته تعداد موارد بستری ۷۰ تا ۸۰ بیمار بود افزود: هم اکنون این رقم به بیش از ۱۵۰ بیمار در بیمارستان های استان رسیده است.

وی گفت: از مدیران تالارهای پذیرایی می خواهیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در غیر این صورت به دلیل اهمیت سلامت مردم، همکاران ما ورود پیدا می کنند و برخورد قاطعی در این مورد انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در بازدید میدانی از صف های مرغ و نان مشاهده کردیم که بسیاری از افراد ماسک نمی زنند و فاصله مناسب را رعایت نمی کنند.

وی گفت: برخی مردان بین ۱۸ تا ۳۰ سال با تصور این که جوانان مبتلا نمی شوند از زدن ماسک خودداری می کنند در حالی که با رعایت نکردن موارد بهداشتی خطر ابتلا به ویروس را به خانواده انتقال می دهند.

خراسان شمالی که از اوایل سال گذشته با شناسایی نخستین بیمار کرونایی وارد موج اول همه گیری این ویروس شد واین استان هم اکنون طبق ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان در وضعیت زرد و آبی قرار دارد به طوری که از هشت شهرستان این استان ۸ شهرستان در وضعیت زرد و یک شهرستان آبی است.

براساس ارزیابی این سامانه وضعیت قرمز ( بیش از ۶ بیمار در روز به نسبت ۱۰۰ هزار جمعیت) وضعیت نارنجی (کمتر از ۶ نفر به ازاء ۱۰۰ هزار جمعیت) زرد (چهار بیمار به ازای ۱۰۰ هزار جمعیت) و زرد (کمتر از چهار نفر به ازای ۱۰۰ هزار جمعیت) است که با این رویکرد هم اکنون ۲۳ شهرستان ایران در وضعیت قرمز، ۴۴ شهرستان نارنجی، ۲۸۷ شهرستان زرد و ۹۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند و مسافرت از شهرهای نارنجی به شهرهای قرمز و بالعکس و از این شهرها به سایر شهرستان های با وضعیت زرد و آبی نیز ممنوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار