باد با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

پانا (زاهدان)- معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت امروز وزش باد با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت زابل در شمال استان را در نوردید.

کد مطلب: ۱۱۷۵۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
باد با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محمود دیانتی اظهار کرد: وزش این باد باعث خیزش شدید گردوخاک شد و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به یک هزارو ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: در زاهدان نیز وزش باد شدید که از روز گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد به طوری که تا این لحظه بیشینه سرعت وزش باد به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسیده و شعاع دید افقی را کاهش داده است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش باد در نصرت‌آباد نیز در جریان بوده اما شدت گرد و خاک آن با توجه به شرایط ژئومورفولوژی منطقه از شدت بیشتری برخوردار است به نحوی که شعاع دید افقی در این شهر به یک هزار متر می‌رسد.

دیانتی با بیان اینکه براساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش باد و گردوخاک همچنان در استان ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود برای روز دوشنبه وزش باد در مناطق شمالی و نواحی شرقی این استان متمرکز باشد و روز سه‌شنبه نواحی مرکزی و جنوبی منطقه را نیز شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: وزش این باد شدید سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید در جاده‌های ارتباطی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار