عملکرد بسیج سلامت نوروزی و اقدامات انجام گرفته از ۲۵ اسفند ۹۹ تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۰

زنجان (پانا) - ‌معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان زنجان، عملکرد بسیج سلامت نوروزی و اقدامات انجام گرفته از ۲۵ اسفند ۹۹ تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۰ را در قالب 10 تیم بازرسی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد بسیج سلامت نوروزی و اقدامات انجام گرفته از ۲۵ اسفند ۹۹ تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان فعالیت این تیم‌ها به شرح زیر است:

در این طرح تعداد کل بازرسی های انجام شده بالغ بر۱۹۱۳۶ مورد نظارت بهداشتی بوده است که طی این بازدیدها تعداد ۳۹ مورد از اماکن و مراکز متخلف به مراکز قضائی معرفی شده و ۳۳ امکنه نیز به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و پروتکل های پیشگیری از کرونا پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری بعمل آمده است. در ضمن مقدار ۱۴۳۸ کیلوگرم /لیتر مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته ضبط و معدوم گردید.

در ادامه طرح بسیج سلامت نوروزی که از ۲۵ اسفند ۱۳۹۹همزمان در تمامی شهرهای استان و مراکز بین راهی و با اولویت مراکز پرخطر از جمله رستورانها، مراکز خرید و جمعی آغاز شده، تیمهای بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای با نظارت بر رعایت اصول بهداشتی و پروتکلهای پیشگیری از کرونا در جهت حفظ سلامت هم استانی های عزیز، پرتلاش و خستگی ناپذیر در حال فعالیت هستند. از جمله این فعالیتها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

-تعداد کل مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی بازرسی شده ۱۱۶۷۴ مورد
-نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در پایانه درون شهری و برون شهری و جایگاه های سوخت ۶۶۷ مورد
-تعداد کل اماکن عمومی بازرسی شده ۵۳۱۲ مورد
-تعداد کل مراکز تهیه و توزیع و فروش موادغذایی پلمب شده ۲۱ مورد
-مراکز اقامتی بازرسی شده ۶۴ مورد

سایر اقداماتی که انجام شده به این شرح است.
- بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله شیرینی و آجیل فروشی، رستوران و اغذیه فروشی ها، مراکز بین راهی و ... و صدور اخطار کتبی به مراکز متخلف از رعایت اصول بهداشتی
- بازرسی در قالب تیمهای مشترک با بازرسان تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری و سایر دستگاههای ذیربط
-بازدید از صنوف حساس و بحرانی در مناطق مختلف استان
- نظارت بر فعالیت پاساژها، مراکز خرید و تجمعی و ....
لازم به ذکر است نظارتهای بهداشتی ایام نوروز تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت.
توصیه به هم استانی های گرامی و مسافران عزیز نیز این است که هر فرد می تواند بعنوان یک بازرس بهداشت بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را با سامانه ۱۹۰ یا ۳۳۰۱۹۰ در میان بگذارد تا در اسرع وقت توسط تیمهای نظارتی مورد پیگیری قرار گیرد و یا با اسکن کد رهگیری (QR) نصب شده در معرض دید مشتریان کلیه مراکز و اماکن و پاسخ دادن به سوالات مرتبط ما را در ارائه خدمات یاری دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار