قیمت مسکن در اسفند 99 رشد کرد؟

تهران (پانا) - جدیدترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران نشان از رشد ۶.۶ درصدی قیمت هر متر مربع مسکن در اسفندماه ۱۳۹۹ نسبت به ماه قبل دارد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
قیمت مسکن در اسفند 99 رشد کرد؟

روندی که در بازه یک ساله بیان گر افزایش ۹۳.۷ درصدی متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران نسبت به اسفندماه ۱۳۹۸ دارد.

بر این اساس در آخرین ماه سال گذشته، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۵.۳ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۳۴.۶ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۸.۴ درصد کاهش نشان می دهد.

حجم معاملات مسکن

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در اسفندماه سال ۱۳۹۹ حاکی از آن است که از مجموع ۵۲۷۳ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۸.۴ درصد بیشترین سه را به خود اختصاص داده اند. سهم مذکور در مقایسه با اسفندماه سال قبل از آن حدود ۶.۵ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سه واحدهای با قدمت بالا در گروه های "۶ تا ۱۰" ،"۱۱ تا ۱۵ "و "بیش از ۲۰ سال" ساخت افزوده شده است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۶۸۷.۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۱۲۱.۳ میلیون ریال به منطقه ۱۴ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۰۴.۷ و ۵۸.۶ درصد افزایش نشان میدهند.

تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران در سال ۱۳۹۹ به حدود ۸۳.۳ هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با سال قبل از آن با کاهش اندک ۰.۳ درصدی مواجه بوده است. در این سال متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معامالت ملکی در شهر تهران ۲۳۸.۷ میلیون ریال بوده است که نسبت به سال قبل از آن ۸۰.۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار