بیماری نادر کودک و عوارض عجیب آن

تهران (پانا) - کودکی از بیماری بسیار نادر و عجیبی رنج می‌برد که هوای سرد موجب تشدید عوارض آن می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۷۴۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
بیماری نادر کودک و عوارض عجیب آن

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کودک اهل انگلستان از یک بیماری بسیار نادری رنج می‌برد که هر وقت در معرض سرماخوردگی قرار بگیرد درد شدیدی برای او ایجاد می‌کند. «دومینیک وید» از اهالی سالفورد انگلیس پس از به دنیا آمدن در هفته ۲۷ بارداری، ماه‌ها در مراقبت‌های ویژه به سر برد و اکنون خانواده او در تلاشند ۳۵۰۰۰ پوند (۴۴۰۰۰ دلار) برای جراحی که زندگی او را تغییر می‌دهد، جمع کنند.

این نوزاد که در بیمارستان رویال بولتون متولد شد، قادر به تنفس بدون دستگاه نبود و در روده دچار عفونت شده بود که توانایی تنفس خوب را محدود می‌کرد، اما مقاومت را ادامه داد و پس از سه ماه و نیم از ICU مرخص شد. دومینیک ۳ ماه بعد از تولد دیگر نیازی به اکسیژن نداشت، اضافه وزن پیدا کرده بود و همانطور که والدین او می‌گفتند بیدار و خوشحال به نظر می‌رسید، اما وقتی به سنی رسید که قادر به چهار دست و پا رفتن نبود، پدر و مادر او احساس کردند مشکلی پیش آمده است.

ترس والدین دومینیک هنگامی که پزشکان فرزندشان را معاینه کردند، تأیید شد، زیرا پزشکان گفتند که او پس از تولد دچار کمبود اکسیژن شده در نتیجه از ناحیه مغز آسیب دیده و به فلج مغزی مبتلا شده است. در نتیجه ارتباط غیر طبیعی بین مغز و اعصابش، این کودک از درد شدیدی رنج می‌برد، به خصوص در سرما و چون عضلات همزمان با استخوان‌ها رشد و توانمندی ندارند برای کودک مشکل ساز شده است.

مادر کودک می‌گوید: در حال‌حاضر اسپاسم عضلانی او واقعاً کار‌ها را دشوار می‌کند. وقتی هوا سرد است، اوضاع بدتر می‌شود و او اغلب از درد فریاد می‌زند. دیدن رنج او دلخراش است. والدین دومینیک امیدوارند که جراحی ویژه در لیورپول، معروف به SDR، به تسکین درد کودک آن‌ها کمک کند. این جراحی درمانی برای فلج مغزی نیست بلکه هدف آن بهبود کیفیت زندگی و تحرک کودکان مبتلا به این بیماری است.

پزشکان از مزایای بالقوه این فناوری به کاهش گرفتگی‌های دردناک و همچنین بهبود در تحرک، لباس پوشیدن خواب، استقامت بدنی و سطح انرژی اشاره کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار