خیابان های نیشابور، تشنه آسفالت مناسب

نیشابور (پانا) - یکی از معضلاتی که اغلب شهروندان نیشابور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، وضعیت آسفالت کوچه ها و خیابان ها است.

کد مطلب: ۱۱۷۴۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
خیابان های نیشابور، تشنه آسفالت مناسب

بر اساس مشاهدات، کوچه‌ها و خیابان‌هایی در سطح شهر نیشابور وجود دارند که به لحاظ کیفیت آسفالت، در وضعیت نامناسبی قرار دارند.

یکی از ساکنان کوچه بعثت 60 انتهای طوس 11 در خصوص وضعیت آسفالت این کوچه به پانا می‌گوید: به هنگام بارندگی، آب باران در گودال‌ها و چاله‌های کوچه جمع می‌شود و تردد را برای ساکنان مشکل می کند.

او ادامه می دهد: اهالی محل در سال ۹۷ مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال را جمع‌آوری کرده و جهت حفر چاه و نهایتا آسفالت تقدیم شهرداری نیشابور کردند که بعد از گذشت حدوداً دو سال هیچ رسیدگی از جانب مسئولان در این خصوص صورت نگرفته است.

محمد مهدی لسانی در مورد بدقولی مسؤلان نیشابور در این باره می‌گوید: یکی از نامزدها پیش از انتخابات شورای شهر به منظور اهداف انتخاباتی خود به ساکنین منطقه در مورد وضعیت نامناسب این کوچه وعده هایی داده بود که بعد از گذشت حدودأ سه سال از آن زمان کوچک‌ترین رسیدگی از جانب‌ایشان صورت نگرفته است.

اما یکی از ساکنین شمال شهر نیشابور بیان می‌کند: از کیفیت آسفالت این منطقه بسیار راضی هستیم و از شهرداری هم بابت نظارت بر سیمای این منطقه سپاسگزاریم.

شهروندی دیگر ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب آسفالت کوچه ها و خیابان‌های این شهر می‌گوید: وضعیت آسفالت کوچه‌های نیشابور به‌حدی افتضاح است که حتی رفت و آمد را برایمان مشکل می‌کند.

یکی از رانندگان تاکسی درون شهری نیز اظهار می‌کند: وارد کردن خسارت به جلوبندی خودرو‌ها یکی از عواقب نامناسب بودن آسفالت خیابان ها و کوچه‌های نیشابور است.

او می افزاید: خرابی آسفالت کوچه‌ها و خیابان ها سبب شده که همین اندک درآمدمان، صرف تعمیر و بازسازی خودروهایمان شود، آیا مسئولان نیشابور تا به حال با ماشین‌های شخصی خود از این کوچه‌ها بازدید کرده‌اند؟ تا وضعیت اسفبار آسفالت کوچه ها را از نزدیک مشاهده کنند؟ یافقط اظهار نظر می‌کنند.

عدم آسفالت 60 درصد از معابر نیشابور

علی نجفی، شهردار نیشابور از عدم آسفالت ۶۰ درصد از معابر و کوچه‌های نیشابور خبر داده و می گوید: برای آسفالت این مقدار نیازمند تامین ۳۲ تن قیر هستیم.

درادامه مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری نیشابور در خصوص نامطلوب بودن آسفالت بعضی از کوچه ها و خیابان‌های این شهر می گوید: ما از این وضعیت بوجود آمده بسیار نارحت هستیم که در همین راستا اوایل سال گذشته طرح نهضت آسفالت توسط شهردار نیشابور با هدف ارتقای کیفیت آسفالت در نیشابور و بهبود چهره کوچه‌ها و معابر اصلی این کلید خورد که با وجود مشکلات اقتصادی و ‌گرانی مصالح مورد نیاز، تاکنون توانسته‌ایم ۳۷۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال آسفالت ریزی در معابر اصلی و فرعی شهر را انجام دهیم.

سعید طباطبایی می افزاید: تا پایان سال ۹۹ ظرفیت تولید آسفالت در نیشابور از ۳۰ هزار تن فراتر رفته است.

این مقام مسئول بابیان اینکه اولویت مدیریت شهری، بهسازی معابر و کوچه‌ها بوده است، هدف از اجرای طرح نهضت آسفالت در نیشابور را روان‌سازی تردد وسایل نقلیه، اصلاح چهره شهر، تأمین‌آسایش وآرامش برای شهروندان این شهر را عنوان میکند.

مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری نیشابور به بهسازی کوچه‌ها و معابر اصلی شهر که نیاز به بهسازی و بازسازی داشتند از قبیل: خیابان ۱۷ شهریور، سه تا از چهاراه ها، ‌امیرکبیر، تقاطع بعثت، فرودسی شمالی، جواد الائمه، جانبازان، گنبدسبز، انتهای بی‌بی شطیطه، سی متری، جمهوری ابتدای آزادگان، قسمتی از مسیر آرامگاه خیام و عطار و.... اشاره می کند.

تجهیز دفتر سازمان و عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری به تلفن گویا در سال جدید

طباطبایی در ادامه با واکنش پانا مبنی بر عدم پاسخگویی سامانه ۱۳۷ می گوید: این سامانه با هدف ارتباط شهروندان با مدیریت شهری راه اندازی شده که با رضایت مردم در برهه ای از زمان برخوردار بود که تصمیم داریم در سال جدید، با هدف خدمت رسانی بیشتر به همشهریان نیشابوری دفتر سازمان و عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری را به تلفن گویا مجهز کنیم تا چنانچه مردم نسبت به وضعیت آسفالت کوچه خود شکایتی دارند آن را به گوش مسولان برسانند.

او علت طولانی شدن آسفالت ادامه خیابان بعثت را مشکلات تملک این منطقه و حفاری‌های شرکت گاز، برق و آب عنوان می کند.

آبریز منازل کاری غیر قانونی

طباطبایی آبریز منازل را یک کار غیر قانونی عنوان کرده و می گوید: یکی از دلایلی که عمر آسفالت را در نیشابور کاهش داده است رهاسازی آبریز منازل به طرف معابر است.

این مقام مسئول در پایان از شهروندان نیشابوری می خواهد تا با شهرداری همکاری لازم را در جهت بهبود کیفیت آسفالت شهری داشته باشند.

سیما خاکساری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار