رخشانی‌مهر خبر داد

استانداردسازی سامانه گرمایشی ۲۸۰ هزار کلاس درس

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح هنرستان هنرهای اسلامی شهید چراغچی مشهد گفت از سال ۹۲ تاکنون ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در قالب ۱۶ هزار پروژه آموزشی به بهره‌برداری رسیده است و سامانه گرمایشی ۲۸۰ هزار کلاس درس نیز استانداردسازی شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۴۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
استانداردسازی سامانه گرمایشی ۲۸۰ هزار کلاس درس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این مراسم که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش از طریق ارتباط تصویری حضور داشتند؛ ضمن تشکر از توجه معاون اول رئیس جمهور به موضوع مدرسه‌سازی گفت: با حمایت‌های وزیر محترم آموزش و پرورش از نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و جامعه خیرین مدرسه‌ساز دستاوردهای بزرگی در حوزه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی حاصل شده‌است.

وی با ارائه گزارش ویدئویی به معاون اول رئیس جمهور که از محل مجتمع آموزشی و ورزشی المهدی نظاره‌گر آیین افتتاح این هنرستان بود،گفت: از سال 92 تا کنون حدود 16 هزار فضای آموزشی با 81 هزار و 500 کلاس درس به بهره برداری رسیده یعنی به طور میانگین 28 کلاس در هر روز و از سال 95 تاکنون نیز مدارس نیازمند تخریب، نوسازی و مقاوم سازی از 30 در صد به 19.5 درصد کاهش یافته است که مدارس تخریبی آن فقط 7درصد و مداس نیازمند مقوم‌سازی 12.5 درصد است و کلاس‌های درس خشتی و گلی نیز جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به عبور از بحران هایی چون سیل و زلزله در برخی استا‌ن‌هایی که دچار این بلایای طبیعی شدند، گفت: این بحران‌ها سعی شد به خوبی مدیریت شود و فقط در کرمانشاه به طور میانگین در هزار روز، روزانه یک کلاس درس به بهره‌برداری رسید و سرانه فضای آموزشی این استان 0.7 مترمربع افزایش یافت.

مهراله رخشانی مهر تصریح کرد: تا کنون حدود 280 هزار کلاس درس از لحاظ سامانه های گرمایشی و سرمایشی استاندارد شده اند و روزانه 95 کلاس درس از این جهت استاندارسازی شده است.

وی افزود: از سال 92 تا کنون خیرین مدرسه ساز حدود 8500 میلیارد تومان در موضوع مدرسه سازی تعهد کرده اند که طی 5 سال اخیر حدود 50درصد کلاس های درس به طور کامل خیّرساز بوده و یا با مشارکت و حمایت آن ها ساخته شده است و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در کنار خیرین بیش از 4 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرساز اعتبار تامین نموده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص اعتبارات این بخش گفت: ظرفیت بودجه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال 96 که حدود 480 میلیارد تومان بوده در سال 1400 به 8600 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار