استاندار در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان؛

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی با تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها اجرا شود

رشت ( پانا) - استاندار و رئیس ستاد مدیریت  و مقابله با کرونا گیلان گفت افراد کرونا مثبتی که تحت هر شرایطی یا با هنجارشکنی اهتمامی نسبت به رعایت قرنطینه ندارند، شناسایی و براساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا با آنان برخورد قاطع قانونی می شود و کارگروه رسانه نیز نتایج این اقدام را اطلاع رسانی می کند.

کد مطلب: ۱۱۷۴۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی با تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها  اجرا شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه بر اساس آخرین ارزیابی‌ها روند تعداد مراجعان به مراکز شبانه‌روزی و سرپایی در کشور و بستری‌شدگان افزایش یافته، اظهار کرد: شماری از شهرستان‌های گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند این در حالیست که اواخر اسفندماه، هیچیک از شهرستان های ما چنین شرایطی نداشتند.

وی با بیان اینکه تغییر رنگ شهرستان ها از یکسو بیانگر کم توجهی به توصیه های بهداشتی و از سوی دیگر و مهم‌تر؛ هشدار نسبت به چرخه انتقال بیماری‌ست، گفت: در حالیکه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مراقبتی بیش از ۸۶ درصد بوده، این روند اکنون به کمتر از ۶۰ درصد رسیده است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف جامعه در راستای پیشگیری از شیوع و افزایش انتقال ویروس به ویژه نوع جهش یافته تأکید و اضافه کرد: شکل گیری اجتماعات با افزایش مراجعه به فروشگاه ها و خرید شب عید در اواخر اسفند ماه سال گذشته و اوایل فروردین ماه جاری، بیشتر از گذشته بود که منجر به افزایش تعداد بستری ها در سطح کشور شده است.

وی ضمن قدردانی از هم‌استانی‌ها و هم‌وطنانی که طی تعطیلات نوروز، همچون دیگر ایام سال، پروتکل های بهداشتی را جدی گرفتند، به سفر نرفتند و در روز طبیعت در منزل ماندند و آن دسته که از شکل گیری اجتماعات پرهیز کردند، گفت: حضور فعالانه شهرداری‌ها در جلوگیری از استقرار چادر در پارک‌ها و بوستان‌ها و نیز نیروی انتظامی در اجرای مأموریت‌ها با همراهی بسیجیان، هلال احمر، شبکه بهداشت و اصناف قابل قبول بود.

استاندار گیلان به نتایج مثبت اجرای طرح محله‌محور شهید سلیمانی اشاره و بر لزوم استمرار این طرح در شناسایی سریع و جداسازی افراد سالم و خانواده از مبتلایان تأکید و تصریح کرد: با تغییر رنگ بندی و سطح محدودیت شهرستان ها، طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی در ابعاد مختلف همچون کاهش تعداد کارکنان ادارات، نهادها و فعالیت اصناف با جدیت اجرایی شود.

وی با قدردانی از رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی‌های مفید و موثر به جامعه و آگاهی از وضعیت کرونا افزود: انتظار می‌رود صداوسیما و رسانه‌ها همواره تولید محتواهای آگاهی‌بخش از خطرات عادی‌انگاری، تبیین اهمیت رعایت اصول بهداشتی و ضرورت استمرار همکاری‌های عمومی برای مقابله با کرونا را در دستور کار داشته باشند.

زارع به فعالیت مستمر، بی‌وقفه و فداکارانه کادر درمان و عدم توقف ارائه خدمات در بخش های غیرکرونایی اشاره و خاطرنشان کرد: افراد کرونا مثبتی که تحت هر شرایطی یا با هنجارشکنی، اهتمامی نسبت به رعایت قرنطینه ندارند؛ شناسایی و براساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا با آنان برخورد قاطع قانونی می شود و کارگروه رسانه نیز نتایج این اقدام را اطلاع رسانی می کند.

وی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برگزاری آیین‌های مذهبی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم مذهبی در شهرهای آبی و زرد با رعایت دقیق پروتکل‌ها، آزاد و در شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز، ممنوع است و درمورد مراسم شب های قدر نیز با توجه به شرایط آینده، تصمیم گیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار