مقام آمریکایی: دولت بایدن دنبال حفظ تحریم‌های ایران به عنوان اهرم فشار نخواهد بود

تهران (پانا) - روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با نقل قول از یک مقام ارشد دولت جو بایدن، به رویکردی که آمریکا در روند احیای توافق هسته‌ای و بازگشت به پایبندی به برجام در پیش خواهد گرفت، پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۷۴۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مقام آمریکایی: دولت بایدن دنبال حفظ تحریم‌های ایران به عنوان اهرم فشار نخواهد بود

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در بخشی از گزارش درباره نتایج مذاکرات دیروز کمیسیون مشترک برجام، با پرداختن به این موضوع که آمریکا در روند بازگشت دو جانبه تهران-واشنگتن به پایبندی به توافق هسته ای، احتمالا باید تحریم های ایران را لغو کند، به نقل از یک مقام ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نوشت: در این باره، آمریکا به دنبال حفظ برخی تحریم‌های هسته‌ای برای حفظ اهرم فشار نخواهد بود.
نیویورک تایمز افزود که این مقام آمریکایی با بیان این که «کارزار فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا علیه ایران، شکست خورده است، گفت: در حالی که شرکای اصلی در توافق هسته ای، به جز آمریکا -چون در حال حاضر عضو توافق نیست- در تلاش هستد یک نقشه راه کلی ایجاد کنند، ایران و آمریکا احتمالا دیدار خواهند کرد تا جزئیات این حرکت هماهنگ دیپلماتیک را نهایی کنند.

این روزنامه در بخش دیگری از این گزارش افزود: احیای توافق هسته ای حدود سه سال پس از آن که دونالد ترامپ به آن پشت پا زد، قدم بزرگی خواهد بود و شاید باعث کاهش خصومت دو کشور شود.
نیویورک تایمز ادامه داد: اما هنوز مشخص نیست که این رقص پیچیده دیپلماتیک که درباره اش بحث می شود- در حالی که ایران تولید سوخت هسته ای اش را متوقف می کند و به بازرسان بین المللی دسترسی کامل به تاسیساتش را می دهد و تحریم های آمریکا لغو می شوند-بتواند قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن[خرداد] رخ دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار