ثبت بیش از ۴ میلیون تردد در محورهای خراسان شمالی در نوروز ۱۴۰۰

بجنورد (پانا) -مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی اعلام کرد طی ایام ۲۵ اسفندماه ۹۹ لغایت ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، بیش از 4 میلیون تردد جاده‌ای توسط ۵۱ دستگاه تردد شمار در راه های استان ثبت شد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ثبت بیش از ۴ میلیون تردد در محورهای خراسان شمالی در نوروز ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، جعفر شهامت اظهار کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۰ ورود و خروج مسافران از استان‌های اطراف برابر ۸۵۲ هزار و ۱۴۷ دستگاه ثبت‌شده که نسبت به سال گذشته ۱۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد و نسبت به نوروز ۹۸ برابر ۱۹ درصد کاهش ثبت‌شده است.

شهامت بیان کرد: طی این ایام پرترددترین محور استان محور شیروان - بجنورد بوده و اوج تردد روزانه در ۶ فروردین‌ماه برابر ۵۷ هزار و ۷۰۹ دستگاه و با رشد ۱۴۷ درصدی نسبت به‌روز مشابه سال قبل بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همچنین بیشترین تعداد پلاک خودرو غیربومی که حداقل 18 ساعت در استان ماندگاری داشته‌اند را متعلق به استان‌های خراسان رضوی، تهران، گلستان و مازندران بیان کرد و افزود: با توجه به بارش برف و کولاک روزهای قبل شروع طرح نوروزی و روز دوم فروردین‌ماه، برخی اقدامات ضروری در راه‌های استان طی ایام تعطیلات انجام گرفت که ازجمله تکمیل پاک‌سازی علائم و پاک‌سازی شن و نمک استفاده‌شده برای یخ‌زدایی راه‌ها و خط‌کشی برخی محورها است که طی روزهای آتی نیز حسب نیاز در دست اقدام است.

دبیر کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل‌ونقل و سوانح رانندگی استان افزایش تلفات تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تعطیلات نوروزی سال جاری دانست که رعایت سرعت مجاز، پرهیز از تردد در زمان خستگی و توجه به علائم جاده‌ای و رعایت اصول رانندگی تدافعی را با توجه به در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان توسط کاربران جاده‌ای ضروری دانست.

شهامت تصریح کرد: اگرچه ایمن‌سازی راه‌ها و احداث بزرگراه به‌عنوان یک اولویت مسلم و‌ به‌طور مداوم در دست پیگیری است، اما عامل انسانی به‌عنوان یک عامل هوشمند در ترافیک نقش مؤثری در تصادفات می‌تواند داشته باشد که در شرایط خاص جوی و ترافیکی که رانندگان حرفه‌ای نیز در راه‌ها تردد دارند، نقش آن پررنگ‌تر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار