از رژیم غذایی معکوس چه می‌دانید؟

تهران (پانا) - در رژیم غذایی معکوس، با مصرف کردن غذای بیشتر، کالری بیشتری به بدن می‌رسد و از این طریق سوخت‌وساز بدن افزایش پیدا می‌کند. این رژیم غذایی با سایر رژیم‌هایی که بر مبنای کاهش مصرف غذا هستند کاملاً متفاوت است.

کد مطلب: ۱۱۷۴۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
از رژیم غذایی معکوس چه می‌دانید؟

به‌گزارش سینا پرس، رژیم غذایی معکوس، یک رژیم غذایی است که با سایر رژیم‌ها کاملاً متفاوت است. در این رژیم غذایی در واقع خوردن غذا بیشتر شده و فعالیت کمتر می‌شود. آنچه ما باید از رژیم غذایی معکوس بدانیم این است که با داشتن چنین رژیمی چه اتفاقی در تطابق متابولیکی بدن ما رخ می‌دهد.

اساساً، در این رژیم غذایی، شما متابولیسم بدن خود را با افزودن کالری به رژیم غذایی خود افزایش می‌دهید، در صورتی‌که کم کردن فعالیت‌های ورزشی تنفسی (کاردیو) با کاهش کالری و افزایش انجام تردمیل همراه خواهد بود. با این توصیف باید گفت که اگر شما در نظر دارید تا میزان متابولیسم بدن خود را بدون ذخیره حتی یک کیلوگرم چربی افزایش دهید باید صبور باشید. برای تنظیم متابولیسم بدن، باید تغییرات آهسته و آگاهانه داشته باشید نه اینکه در یک‌شب و به‌صورت ناگهانی فعالیت‌های خود را قطع کرده و خوردن را آغاز کنید.

در حقیقت ما باید بدانیم پشت تئوری رژیم غذایی معکوس چه اتفاقی در طول انطباق متابولیکی در بدن انسان رخ می‌دهد. در طول انطباق متابولیک، اندام‌های ما انرژی کمتری مصرف می‌کنند و در این راستا با توجه به فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک، ضربان قلب کاهش پیدا می‌کند. سپس هورمون‌هایی که در اشتها و متابولیسم نقش دارند، تحت تأثیر قرار می‌گیرند. زمانی شما کالری کمتری از هضم غذاهایتان جذب کرده و به دست می‌آورید که کمتر غذا مصرف کنید. عضله شما مؤثرتر و کارآمدتر می‌شود. بااین‌حال، انطباق متابولیک مسیر یک‌طرفه نیست.

شما می‌توانید متابولیسم بدن خود را افزایش دهید و این مفهوم اصلی رژیم غذایی معکوس است. قابل‌توجه است که در طول محدودیت دریافت کالری، بسیاری از تغییرات فیزیولوژیکی که برای متوقف کردن سوخت‌وساز بدن ایجاد می‌شوند، می‌توانند در هنگام اجرای رژیم غذایی معکوس باعث افزایش متابولیسم و سوخت‌وساز بدن شوند.

در نظر داشته باشید که افراد باید در مورد چگونگی رژیم غذایی معکوس توجه و اطلاعات کامل را داشته باشند و با کمک پزشک تغذیه خود از این رژیم استفاده کنند. اگر شما از میزان غذایی که مصرف می‌کنید راضی و خشنود هستید بهتر است از اضافه کردن کالری به بدن خود خودداری کنید و اگر احساس می‌کنید متابولیسم بدنتان در نقطه شروع خوبی قرار دارد می‌توانید با همان شرایط برای کم کردن وزن خود اقدام کنید. یکی از نکاتی که در استفاده از رژیم غذایی معکوس باید بدانید این است که در طول هفته دو تا سه بار باید صبح‌ها خود را وزن کنید و از تغییرات بدنی خود را اطلاع کامل داشته باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار