پیام جواد حسینی به مناسبت روز جهانی آگاهی سازی اتیسم

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت دوم آوریل روز جهانی آگاهی سازی اتیسم پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام جواد حسینی به مناسبت روز جهانی آگاهی سازی اتیسم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، متن پیام سید جواد حسینی به شرح ذیل می باشد:

به نام خدایی که آدمی را گوناگون و متفاوت خلق کرد. خداوندگار دانایی که زیبایی خلقتش در بهار از همیشه هویدا تر است.

در میان همهمهه های بهار و شوق زنده شدن، تقارن روز جهانی آگاه سازی اتیسم شاید فرصتی است برای نگاهی متفاوت و دوباره به تفاوت انسانهایی که وظیفه تطبیق دنیا را با آنها به دوش ما نهادند. امسال شاید بتوانیم کمی مثل آنها بشویم، ببینم، لمس کنیم، بچشیم و ببوییم.

شعار روز جهانی آگاه سازی اتیسم در سال 2021 " اشتغال ،فراگیر سازی ،فرصت ها و چالشها در دنیای پس از همه گیری کرونا" اعلام شده است. شعاری که در بسیاری از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ساری و جاری بوده و خواهد بود. برنامه ریزی های متفاوت در غالب حرفه آموزی و ایجاد رشته های مهارتی خاص این گروه همچون رشته موسیقی، تسهیل شرایط شرکت در کنکور سراسری ورود به مراکز آموزش عالی، تاسیس و مناسب سازی فضای مدارس با شرایط خاص نوآموزان و دانش آموزان طیف اتیسم، آموزش معلمان با مهارتهای چندگانه و برنامه ریزی های چندمرحله ای در دوران کرونا با توجه به شرایط خاص افراد با اختلال طیف اتیسم، تولید محتوا خاص در دوران کرونا در سامانه شاد و تسهیل شرایط حضور دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم با هوشبهر عادی در مدارس عادی در کنار سایر دانش آموزان، با این وجود در سال جدید کمر همت می بندیم که دنیای بهتری برای آنانی بسازیم که چشم به راه پا نهادن به جهان پر از ارتباط و تعامل هستند و ما باید زندگی کردن در کنار آنان را با درک تفاوتشان بیاموزیم و بیاموزانیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز طبیعت و روز جهانی آگاهی سازی اتیسم، امیدوارم بتوانیم با ایجاد جامعه در دسترس، همگانی، عادلانه، بدون مانع و مناسب سازی شده برای همه دانش آموزان با نیازهای ویژه از جمله دانش آموزان طیف اتیسم زندگی توام با آرامش را فراهم سازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار