مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران عنوان کرد

استفاده از پسماندهای میدان مرکزی میوه و تره‌بار برای تولید کمپوست

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از کاهش چشمگیر ورود ضایعات حجیم به آرادکوه و استفاده از پسماندهای میادین میوه و تره‌بار برای تولید کمپوست خبر داد و این اقدامات را بخشی از اجرای طرح کاپ دانست.

کد مطلب: ۱۱۷۴۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از پسماندهای میدان مرکزی میوه و تره‌بار برای تولید کمپوست

به گزارش ایسنا، صدرالدین علیپور با اشاره به اجرای طرح کاپ به‌منظور کاهش تولید پسماند و هزینه های حمل و نقل و دفع پسماندهای تولیدی گفت: از آذرماه سال گذشته مدیریت متمرکز پسماندهای حاصل از هرس درختان و پسماندهای حجیم شامل چوب، تیر و تخته، مبل و... به پیمانکار بخش خصوصی در محل سایت آزادگان واگذار شد.

وی ادامه داد: بر این اساس از ابتدای آذرماه از ورود حدود ۷۵۰۰ سرویس ضایعات حجیم و چوب و سرشاخه به مرکز دفع آرادکوه و چهاردیواری‌های مناطق جلوگیری شده است. بیشترین آمار ساماندهی پسماندهای حجیم مربوط به اسفندماه سال گذشته با حدود ۵ هزار سرویس و تناژ تقریبی ۷۰۰۰ تُن انواع چوب و سرشاخه است.

وی در ادامه به استفاده از پسماندهای میدان میوه و تره‌بار اشاره کرد و افزود: با هدف تأمین رطوبت و تسریع در فرایند تولید کمپوست و افزایش کیفیت محصول نهائی، انتقال روزانه حدود ۳۰ تُن از پسماندهای میدان مرکزی میوه و تره‌بار را به صورت آزمایشی در دستور کار قرار دادیم.

علیپور تاکید کرد: در صورت موفقیت، قرار است در آینده روزانه ۱۰۰ تُن پسماند میدان مرکزی میوه و تره‌بار به صورت متمرکز مدیریت و از ورود آن‌ها به مرکز آرادکوه جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار