برگزاری روز طبیعت با خانه‌نشینی، برای دومین سال متوالی

شهرری(پانا)- امسال دومین سالی است که در روز طبیعت یعنی سیزدهمین روز نوروز، ماندن در خانه لازم است تا زنجیره انتقال ویروس کرونا را کمرنگ‌تر کنیم.

کد مطلب: ۱۱۷۴۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری روز طبیعت با خانه‌نشینی، برای دومین سال متوالی

زهرا همتی مشاور خانواده، در گفت و گو با پانا اظهار کرد: خانواده اصلی‌ترین عامل اثرگذار بر فرزندان است، به همین دلیل لازم است تمام سعی خود را بر این مسئله قرار دهند تا در روزهای خطرناک کرونایی که بر ماندن در خانه تأکید شده است، کودکان را به خانه و خانواده جذب کنند؛ به عنوان مثال انجام بازی‌های سرگرم‌‌کننده، به روز و انگیزشی گروهی انجام دهند تا در ادامه این اتفاقات شاهد جذب کودکان به خانواده باشیم.
او در ادامه تصریح کرد: سیزده‌بدر امسال باید رفتارهای گوناگون، موثر و مفید را در پیش بگیریم، به این دلیل که نباید روز طبیعت و سیزده‌بدر که آخرین جشن نوروز به حساب می‌آید، برای خانواده‌ها به‌ خصوص برای کودکان به فراموشی سپرده شود.

ساختن یک روز به یاد‌ماندنی در آخرین جشن نوروز

دینا رمضانی دانش‌آموز، درباره‌ چگونگی گذراندن روز طبیعت در ایام کرونا گفت: ما به همراه خانواده‌‌ خود مانند سال گذشته دور هم جمع می‌شویم و در کنار هم آخرین جشن نوروز را برگزار می‌کنیم، این روز را با انجام سرگرمی‌هایی که علاقه داریم و باعث ایجاد حال‌ خوب در اعضای خانواده می‌شود، مانند بازی‌های فکری و گروهی، در کنار هم می‌گذرانیم.

سعید میر‌یوسفی، پدر یک خانواده، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، داشتن سیزده‌‌بدری تجملاتی و همراه با هزینه‌های طاقت‌فرسا قطعاً دشوار خواهد بود؛ اما با اندیشیدن تدابیر درست می‌توان سیزده‌بدری به‌ یاد‌ماندنی کنار خانواده داشته باشیم و از دورهم بودن خانواده با حداقل جمعیت و رعایت فاصله‌های اجتماعی، روزی لذت‌بخش برای خود و اعضای خانواده بسازیم.

امسال هم مانند سال گذشته باید سیزده‌بدر را در خانه و در کنار خانواده‌ خود با حداقل جمعیت برگزار کنیم و بازی‌های گوناگونی را برای ایجاد حال خوب انجام دهیم و سعی کنیم خاطراتی دلپذیر و لذت‌بخش از سیزده‌بدر سال ۱۴۰۰ برای یکدیگر بسازیم.

خبرنگار دانش‌آموز: سوگند رفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار