پیش بینی وزش باد شدید در روز طبیعت در استان اصفهان

اصفهان(پانا) - مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان خبر داد وزش باد شدید و وقوع تند باد لحظه ای طی روز شنبه در اکثر مناطق به ویژه شرق، جنوب، شمال شرق و در برخی مناطق مرکزی در استان اصفهان پیش بینی می شود.

کد مطلب: ۱۱۷۴۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی وزش باد شدید در روز طبیعت در استان اصفهان

منصور شیشه فروش، مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان در گفت و گو با پانا گفت: وزش باد شدید و وقوع تند باد لحظه ای طی روز شنبه در اکثر مناطق بویژه شرق، جنوب، شمال شرق و در برخی مناطق مرکزی استان همراه با گرد و خاک و طوفان محلی و خیزش توفان گرد خاک و کاهش دید و کیفیت هوا در شرق، شمال و مناطق مرکزی و نیز وزش باد نسبتا شدید در بعداز ظهر روز جمعه پیش بینی می شود.

وی افزود: رعایت اصول ایمنی در تردد در جاده ها حفاظت از تاسیسات با استحکام بخشی به سازه‌های موقت، گلخانه ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، دکل‌های برق وپیشگیری از سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه های ساختمانی عدم صعود به ارتفاعات، حفاظت از تاسیسات و محصولات کشاورزی و باغات در برابر تنش دمایی و تند باد ضرورت دارد.

شیشه فروش همچنین از مردم استان خواست: خودروها را در مجاورت درختان و اجسام قابل سقوط پارک نکنند و به اخطارهای پلیس راه در تردد ایمن در محورهای جاده ای متاثر از طوفان گرد و خاک بخصوص محورهای اردستان، نایین، محور جنوب و شهرضا و شرق اصفهان جهت پیشگیری از بروز خسارت به خودروها و واژگونی توجه کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان ضمن هشدار به کشاورزان در استحکام نهالهای تازه کشت شده در برابر باد بر استحکام سقف و سازه گلخانه ها محافظت از کندوها، کنترل دما در سالن های مرغداری، عدم آبیاری جهت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان، عدم استقرار نهاده های کشاورزی بر روی زمین، جمع آوری شاخه های هرس شده از کف باغات تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار