چند توصیه ساده برای تقویت سیستم ایمنی

تهران (پانا) - در این مقاله راهکارهایی ساده و عملی برای تقویت سیستم ایمنی بدن که سد اصلی مقابله با بیماری های عفونی است؛ ارائه شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۴۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
چند توصیه ساده برای تقویت سیستم ایمنی

سعی کنید به برنامه غذایی خود تنوع ببخشید: پرتقال، فلفل قرمز، کلم قرمز، کاهو و سبزی‌های دیگر می‌توانند در تامین ویتامین‌ها و از جمله ویتامین ث نقش مهمی ایفا کنند.
- واکسیناسیون:
افراد باید به طور منظم به تجدید تزریق واکسن‌های مورد نیاز بدن اقدام کنند. باید مطمئن شد که تا چه زمانی بدن ما در برابر کزاز، دیفتری، سیاه سرفه، فلج اطفال، هپاتیت سی، استرپتوکوک، مننژیت، سرخک، اوریون، سرخجه و گریپ ایمن است.
- فرار از دست ویروس‌ها:
سه بار در هفته و هر بار ۲۰ دقیقه ورزش می‌تواند در تقویت ایمنی موثر واقع شود. البته باید توجه داشته باشید که نمی‌باید فعالیت‌های بدنی باعث خستگی مفرط ما بشود. خستگی مفرط می‌تواند از توان ایمنی بدن بکاهد.
- خواب راحت:
خواب کافی و آسوده تنها باعث رفع خستگی نمی‌شود. بدن انسان در مرحله خواب عمیق هورمون‌هایی ترشح می‌کند که می‌توانند باعث تقویت بیشتر دستگاه ایمنی شوند.
- رابطه شادی با تندرستی:
تحقیقات پزشکی همچنان نشان داده‌اند که رویکردی مثبت در زندگی و داشتن لحظات فرح‌بخش می‌توانند بر افزایش توان دفاعی بدن در برابر ویروس و باکتری‌ها موثر واقع شوند.
- پرهیز از استرس:
راه‌های پرهیز از استرس منفی همچون مدیتیشن و یوگا می‌توانند در افزایش توان دستگاه ایمنی بدن نقش بسیار مهمی ایفا کنند.
- پیاده‌روی در هوای آزاد:
پیاده‌روی در هوای آزاد عملا باعث تغییر دمای بدن و حرکت می‌شود. هر دو عامل یاد شده می‌توانند در بهبود فعالیت دستگاه ایمنی انسان موثر واقع شوند.
- محدود کردن مصرف شکر:
تحقیقات پزشکی نشان داده‌اند که سوخت‌وساز شکر مصرفی در بدن می‌تواند باعث زائل شدن ویتامین‌ها شود. این در حالی است که بدن انسان و دستگاه ایمنی او به این ویتامین‌ها برای مقابله با ویروس‌ها نیاز دارند.
- سرد و گرم:
تناوب در استفاده از دوش سرد و گرم نیز می‌تواند بدن را در برابر بیماری‌ها مقاوم سازد. توصیه این است: دوش گرم، پس از آن دوش سرد و باز دوش گرم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار