حمیدرضا شاه آبادی:

افزایش فروش و تولید آثار در فضای مجازی هدف‌گذاری سال آینده، انتشارات مدرسه است

تهران (پانا) - مدیر انتشارات مدرسه از زیر مجموعه‌های سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از افزایش تمرکز بر فضای مجازی و تولید در این عرصه در سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش فروش و تولید آثار در فضای مجازی هدف‌گذاری سال آینده، انتشارات مدرسه است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حمیدرضا شاه آبادی اظهار کرد: سال 99، برای تمام انتشارات، سالی سخت و پر دغدغه بود و ناشران مختلف از جمله ما با مشکلات زیادی، دست و پنجه نرم کردیم؛ تمرکز بر بخش فروش آنلاین و فضای مجازی عمده فعالیت‌ سال 99 این انتشارات بود.

وی افزود: پیش بینی ما این است که در سال آینده نیز با معضل کرونا رو به رو خواهیم بود، بر همین اساس بودجه را با توجه به این مشکل تنظیم کردیم و تصمیم گرفتیم که تا جایی که امکان دارد در فضای مجازی پررنگتر شویم و فروش از راه دور را تقویت کنیم لذا تولید نیز در این عرصه مد نظر ما خواهد بود.

او افزود: گذشته از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، مسئله کرونا لطمه زیادی به انتشارات وارد کرد زیرا عملا فروشگاه‌های ما بیش از سه ماه ناچار به تعطیلی کامل بودند؛ ضمن اینکه نمایشگاه کتاب تهران نیز به عنوان یکی از مهمترین بخش‌ها برای فروش کتاب و کانال ارتباطی ما با مخاطبان، امسال به صورت حضوری برگزار نشد.

مدیر انتشارات مدرسه، درباره راهکارهای عبور از این معضلات، اظهار کرد: با تمام مشکلاتی که به آن اشاره کردم، از همان روزهای نخستین سال 99، جلساتی را به صورت آنلاین با همکارانمان برگزار کردیم و تصمیماتی بر مبنای آن گرفته شد که از جمله آن توجه ویژه به فضای مجازی و استفاده از امکانات فروشگاه‌های آنلاین بود.

شاه آبادی، ادامه داد: ما در سال قبل با استفاده از فضای اینترنت، کمپینی را به نام «دوریم و دوستیم» شکل دادیم که موفق بود ضمن اینکه چندین فروشگاه زنجیره‌ای اینترنتی را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اجرا کردیم و توانستیم سایت فروشگاهی خودمان را نیز با افزایش امکانات تقویت کنیم.

او از برگزاری نشست‌ها و جلسات کتابخوانی در دوران شیوع کرونا خبر داد و افزود: علاوه بر مسابقات کتابخوانی، توانستیم برنامه‌هایی نظیر رونمایی ها و گردهمایی‌های نویسندگان و جلسات کتابخوانی را از قالب کار حضوری خارج و به شکل مجازی برگزار کنیم. البته این روند برگزاری با استقبال بیشتری نیز رو به رو شد زیرا نویسندگان حاضر در شهرستان‌ها که تا پیش از این برای حضور در چنین جلساتی مشکل داشتند نیز به جمع ما افزوده شدند و عملا جلسات اینچنینی رونق بیشتری گرفت.

شاه آبادی، درباره تولید کتاب در سال جاری، بیان کرد: تولید کتاب در سال 99، نه تنها کم نشد بلکه تا حدی بیشتر از سال‌های قبل نیز بود بر همین مبنا ما در سال جاری نزدیک به 150 عنوان کتاب چاپ اول و بالغ بر 220 عنوان تجدید چاپ داشتیم که توانستیم از طریق نمایندگی‌ها یا فروشگاه‌های خودمان در فضای مجازی و سایت‌های فروشگاهی اینترنتی آن را عرضه کنیم.

او از توجه ویژه به بخش کتاب الکترونیک خبر داد و گفت: در این دوره توجه ویژه‌ای به کتاب‌های الکترونیک داشتیم بر همین مبنا قریب به 80 عنوان کتاب صوتی و بیش از این میزان کتاب الکترونیک تولید کرده و در بستر‌ فضای مجازی قرار دادیم که مورد استفاده علاقمندان قرار گرفت.

مدیر انتشارات مدرسه درباره برنامه‌های این بخش در سال 1400 بیان کرد: پیش بینی ما این است که در سال آینده نیز با معضل کرونا رو به رو خواهیم بود بر همین اساس نیز بودجه را با توجه به این مشکل تنظیم کردیم و تصمیم گرفتیم که تا جایی که امکان آن است در فضای مجازی پررنگتر شویم و فروش از راه دور را تقویت کنیم لذا تولید نیز در این عرصه مد نظر ما خواهد بود.

مدیر انتشارات مدرسه، تقویت نمایندگی های پخش را از جمله اهداف سال آتی خواند و گفت: مهمترین اتفاق برای ناشران، تقویت زنجیره توزیع است بنابراین ما نیز بر این موضوع تمرکز داریم. مجموعه انتشارات مدرسه، سال 95 با یک نمایندگی کار خود را آغاز کرد اما امروز بالغ بر 67 نمایندگی در این بخش فعال هستند و ما بنا داریم که افزایش 15 درصدی نمایندگی‌های توزیع را در سال آینده دنبال کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار