اسحاق جهانگیری: شرایط گفتمان را در کشور به شرایط امیدبخش تغییردهیم

اسلامشهر (پانا) - جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان اسلامشهر با حضور معاون اول ریاست جمهور، وزیر صمت ، استاندار تهران ،فرمانداران شهرستان‌های جنوب غرب استان تهران و سایر مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در مجتمع تحقیقاتی عصر انقلاب احمدآباد مستوفی برگزارشد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
اسحاق جهانگیری: شرایط گفتمان را در کشور به شرایط امیدبخش تغییردهیم

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان اسلامشهر که در مجتمع تحقیقاتی عصر انقلاب احمدآباد مستوفی برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد:هر کدام از شهرستان‌های استان تهران مشکلات و مسائل یک استان را دارند و باید به صورت دقیق و موشکافانه مورد بررسی قرار بگیرد و مسائل اشتغال و فرهنگی و موارد متعدد دیگر که مهم است، باید مورد توجه و اولویت مدیران شهرستان و کشور باشد.

او با اشاره به اینکه شعار سال را رهبری پشتیبانی‌ها و و موانع‌زدایی‌ها قرار دادند و این استمرار شعار سال‌های گذشته در رابطه با جنس ایرانی، رونق تولید و جهش تولید است، ادامه داد، اقتصاد مبتنی بر تولید می‌تواند مسیر را آسان کند و مردم در یک شرایط مطلوب‌تری زندگی خواهند کرد و در یک اقتصاد جهانی تمام بخش‌های صنعتی کشاورزی و خدماتی مورد توجه قرار خواهدگرفت .

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی تولیدی راه افتاد خود بنگاه تولیدی به صورت زنجیره‌ای مواردی را به همراه خواهد داشت و به عنوان مثال ما در کنار این موارد نمی‌توانیم از بخش گردشگری صرف نظر کنیم آن هم در کشوری که دارای این همه منابع برای گردشگری است و البته شرایط کرونا تمام این موارد را تحت تاثیر قرار داده است.

او ادامه داد: جهت‌گیری اقتصاد امسال کشور حتماً به سوی حمایت از تولید است و وزیر صمت طرحی را در حمایت از تولیدکنندگان تهیه نموده و می‌دانیم بنگاه‌های اقتصادی عملکردشان تحت تاثیر محیط پیرامون آنها است و سیاست‌های خارجی هم بر این بنگاه‌ها تأثیر خواهد داشت.

جهانگیری دررابطه با بخش خصوصی بیان کرد: باید به بخش خصوصی احترام گذاشت و گاهی در تریبون‌ها سخنانی گفته می‌شود که رعایت زحمات آنها مورد توجه قرار نمی‌گیرد و باید برای تولید کننده بخش خصوصی امنیت به وجود آورد، زیرا یک شخص محترمی بنگاهی را با این همه موانع و مشکلات ایجاد کرده است.

او اذعان کرد: سیاست‌های اجتماعی و فرهنگی ما باید تقویت کننده تولید باشد از داخل سیاست‌های اقتصادی باید ثبات اقتصادی بیرون بیاید و در بنگاه‌های اقتصادی ما نکاتی از جمله سیاست‌های ارز و تورم بسیار موثر خواهد بود و تمامی این موارد نمی‌توان با تصمیمات لحظه‌ای اداره کرد و این امور باید تابع قوانین ثابت باشد.

جهانگیری گفت: ما از برنامه توسعه سوم اقتصادی به سمتی رفتیم که از برنامه‌های اداری عبور کردیم و بهترین برنامه اقتصادی را باید برنامه توسعه سوم اقتصادی دانست که با رشد اقتصادی در آن زمان همراه بود.

او افزود: در دوران جنگ اقتصادی بسیاری از سیاست‌های اقتصادی را اداری کردیم و هدف ما در این فرآیند این بود که زندگی مردم آسیب نبیند و البته هدف دشمنان نابود کردن زندگی مردم بود که آمریکا با داشتن ۳۰ درصد از اقتصاد دنیا و کشورهایی که حاضر نشدند از ما محصولات ما را خرید کنند را داشتیم و اکنون در نهایت با توجه به تغییراتی که در دولت آمریکا به وجود آمد، دولت‌های قدیم و دولت جدید هردو بر شکست فشار اقتصادی بر ملت ایران اذعان کردند. و این هم از بزرگترین افتخارات ملت ایران است.

معاون اول رئیس جمهور استان تهران را یکی از مهمترین استانهای صنعتی کشور دانست و افزود: در پایان رسمی جنگ اقتصادی تمام موارد که اکنون در اقتصاد کشور را داریم به مسیرهای قبلی برمی‌گردانیم.

جهانگیری با اشاره به حوادث سال ۹۸ اظهار کرد: در شهری که بیشترین تولیدات اقتصادی را در میان شهرستان‌های استان تهران را داشته، چرا باید آن موارد پیش بیاید و آن زمان بیشترین موارد که به چشم می‌خورد نابرابری و ناعدالتی بود و اکنون هم دغدغه همه فرمانداران و مسئولان کشور باید این باشد و بدانند که بیشتر از فقر و نداری، نابرابری و بی‌عدالتی مردم را رنج‌ می‌دهد و ما وظیفه داریم و مسائل اجتماعی مردم را حل کنیم.

او بیان کرد: البته باید از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری کرد و در همین دولت با استفاده از ارزش افزوده اعتبارات خوبی به روستاها داده شد ولی در نهایت مسئولان باید در شهرستان‌های استان تهران موضوعات اجتماعی را محور اصلی کار خود قرار دهند و برای دولت بعدی یک سند افتخار داشته باشیم که مسائل مردم را حل کردیم.

او تصریح کرد: ما می‌دانیم انسان‌های نیکوکار و خیر در جامعه مازیاد هستند که می‌خواهند گره‌ای از مشکلات مردم باز کنند و البته در نظر مسئولان کشور هم باید این موضوع جا بیفتد که مورد مسائل اولیه شهرستان‌های استان تهران از جمله بهداشت، مدرسه ورزشگاه و... مورد بررسی قرار بگیرد و وظیفه ما این است که فشار بر زندگی مردم کم شود.

جهانگیری تأکید کرد:مامی‌بایست شرایط گفتمان خود را در کشور به شرایط امیدبخش تغییر دهیم، زیرا کشور ما از پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار دارد و در بازدیدی که امروز از شرکت‌های دانش بنیان در این مجتمع تحقیقاتی داشتیم بسیاری از جوانان رادر حال تولید و اختراع و اجرای طرح‌های مهم دیدیم و بدانیم این کشور آینده خوبی دارد .

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار