آب مورد نیاز سالم و بهداشتی ۵۰ سال آینده خلخال تامین می شود

اردبیل( پانا) - استاندار اردبیل گفت: آب مورد نیاز سالم و بهداشتی ۵۰ سال آینده شهروندان ، صنعت و گردشگری این شهر تامین می شود.

کد مطلب: ۱۱۷۴۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آب مورد نیاز سالم و بهداشتی ۵۰ سال آینده خلخال تامین می شود

اکبر بهنامجو،استاندار اردبیل درجریان بازدید از طرح آبرسانی و تصفیه‌خانه آب شرب شهر خلخال اظهار کرد: اینکه با تکمیل و بهره‌برداری از طرح آبرسانی شهر خلخال آب مورد نیاز سالم و بهداشتی ۵۰ سال آینده شهروندان ، صنعت و گردشگری این شهر تامین می شود یک کار بسیار ارزشمند است و باید با اطلاع رسانی دقیق امید را در دل مردم زنده کرد.

او تصریح کرد: حدود ۲۵۴میلیارد تومان برای اجرای طرح های سد خانقاه بفراجرد، منبع تامین آب شرب ،خطوط انتقال آب از م استاندار اردبیل حل سد تا تصفیه‌خانه و نیز اجرای پروژه تصفیه‌خانه شهرستان خلخال هزینه شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه با تکمیل این پروژه عظیم آب سالم در تصفیه‌خانه خلخال ۲ برابر ظرفیت مصرف شهروندان خواهد بود، اظهارکرد: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی احداث شده و ۲ میلیون متر مکعب نیز مازاد خواهد بود که در صورت نیاز در بخش صنعت، گردشگری و شرب قابل افزایش است.

بهنام جو با بیان اینکه بسیاری از مردم منطقه از اجرای چنین طرح بزرگ آبرسانی اطلاع ندارند، گفت: باید از ظرفیت رسانه ها جهت اطلاع رسانی و دعوت از گروه های مختلف جهت بازدید امید و نشاط را در مردم ایجاد کرد که چنین پروژه هایی توانسته مردم یک شهرستان را تا ۵۰ سال دیگر از نعمت آب سالم برخوردار کند.

او خواستار اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی برای معرفی این طرح به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و نظام اسلامی برای مردم این منطقه شد و تصریح کرد: با اعلام مجری طرح این پروژه در شرایط حاکم اقتصادی از تا سال ۹۸ تنها ۴۶درصد پیشرفت فیزیکی داشته که از سال ۹۸ تا پایان سال ۹۹ این میزان به ۹۶درصد رسیده است و مردم باید بدانند که در این حوزه کار شده است.

استاندار اردبیل افزود: در حال حاضر سد بفراجرد خانقاه با ۹۹ درصد پیشرفت، پروژه خطوط آبرسانی از این سد به تصفیه‌خانه با ۸۶ درصد پیشرفت، احداث تصفیه‌خانه با استفاده از روش BOT توسط بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد یک اقدام بزرگ در حوزه آب و تضمینی برای مهاجرت معکوس در شهرستان خلخال است.

استاندار اردبیل همچنین در جریان سفر به شهرستان خلخال و بازدید از پروژه راه سازی کلور _ درام اظهار کرد: قطعه اول از شهر خلخال تا بعد از شهر کلور به طول ۱۷ کیلومتر به مناقصه عمومی گذاشته شده و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن نیز با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال از محل فاینانس بانک مسکن و ماده ۵۶ به زودی آغاز می شود.

بهنامجو با بیان اینکه از کیلومتر ۱۷ تا ۴۱ این پروژه با شتاب خوبی در حال احداث است، گفت: شرکت جهاد نصر زنجان با توجه به حساسیت پروژه، ۴۱دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین را در این مسیر بکار گرفته است و پیشرفت پروژه قابل قبول ارزیابی می شود.

او با اشاره به اینکه پروژه راه اصلی خلخال به منجیل از جمله پروژه‌های راه‌سازی بزرگ استان اردبیل است، تصریح کرد: اواخر سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروه تزریق شده و تقریبا هیچگونه بدهی به پیمانکار وجود ندارد و مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیریت برنامه ریزی باهمکاری نماینده خلخال در تامین اعتبار تلاش می کنند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: هم اکنون ۲۰ کیلومتر از مسیر از سوی پیمانکاران مجری در حال ساخت بوده و ۱۱ کیلومتر نیز برای انجام آسفالت تا هفته دولت آماده می‌شود در واقع پروژه از بالاترین سطح اعتبارات راه سازی در سطح استان برخوردار است

بهنام جو همچنین در جریان سفر به شهرستان خلخال در جلسه بررسی مشکلات بخش خوروش رستم اظهار کرد: برای تکمیل مسیر۱۳ کیلومتر حداقل ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که قسمتی از مسیر را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با ترک تشریفات تکمیل می کند و قسمتی نیز با همت راه و شهرسازی به اتمام می رسد.

او با بیان اینکه استعداد بخش خوروش رستم برای گردشگری مطلوب و منحصر بفرد است، گفت: امسال سال تولید و پشتیبانی و موانع زدایی از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است و هدف ما تحقق شعار سال در بخش خوروش رستم و شهرستان خلخال است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: یکی از کارهای مهم در بحث تولید، مجموعه صنعتی شهر هشتجین است که در این محل اقدامات اولیه انجام شده و سرمایه گذاران بومی می توانند برای آغاز عملیات اجرایی و احداث سالن تا یک ماه آینده در ناحیه صنعتی اقدام کنند.

بهنام جو با بیان اینکه پروژه شاخص امسال تعیین و تکلیف می شوند، افزود: تا پایان امسال پرونده گازرسانی روستاهای شهرستان خلخال بسته می شود و ۱۱روستای بخش خوروش رستم از جمله روستای برندق نیز در سالروز آزادی خرمشهر به بهره برداری می رسد.

او با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰درصد به بودجه خلخال نسبت به سال قبل افزوده شد، اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه های مختلف انجام شده و باید در راستای مهاجرت معکوس تلاش کنیم و با ایجاد امید بین جوانان منطقه به سمت توسعه و ترقی حرکت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار