در برنامه بهارانه شبکه خبر تشریح شد؛

از چگونگی وزیر شدن حاجی میرزایی تا رابطه وی با رئیس جمهور

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در برنامه بهارانه شبکه 6 سیما به بیان مسایلی درباره وزارت آموزش و پرورش پرداخت و در یک گفت‌وگوی صمیمانه از چگونه وزیر شدنش گفت.

کد مطلب: ۱۱۷۴۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
از چگونگی وزیر شدن حاجی میرزایی تا رابطه وی با رئیس جمهور

محسن حاجی میرزایی در برنامه بهارانه شبکه خبر با یبان اینکه نظام آموزشی با بزرگترین چالش قرن مواجه شد چون با حفظ ماموریت با چالش جدی روبرو شده است اظهار کرد: در این دوران مدرسه در بستر دیگری با روش‌های دیگری کار خود را انجام داد که تجربه مدونی دراین باره در دنیا وجود نداشت قطعا من و دانش‌آموزان دلتنگ ارتباط حضوری و گرم هستیم.

وی افزود: به اتکای مطالعات بین المللی علاقه به حضور بچه‌ها حتی با یک ساعت در روز در مدرسه بودم زیرا این موضوع به پیشبرد اهداف ما کمک می‌کرد اما ستاد ملی کرونا ترجیح دادند این موضوع را اختیاری اعلام کنند.

حاجی میرزایی بیان کرد: در همان روزهای آخر قبل از 15 شهریور در بحث بازگشایی مدارس تفاهم کردیم کار آموزش را ادامه و انجام دهیم مسئولان وزارت بهداشت براساس اعلام رنگ‌ها گفتند اگر این موضوع باشد پیچیدگی دارد لذا همه جا را قرمز فرض و آموزش را به صورت غیرحضوری برگزار کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حتی یک لجظه برای فعالیت شبکه شاد تردید نکردم زیرا یک راهبرد راهگشا بود گفت: ما به این فضا پرت شدیم و به سرعت با آن ارتباط برقرار کردیم ما می‌توانیم از این موقعیت‌ها برای خلق موقعیت‌های دیگر یادگیری استفاده کنیم بین آموزش و بازی، آموزش و زندگی، آموزش و مدرسه ظرفیت‌های خوبی از سوی شاد ایجاد شد.

وی درباره شوخی‌های مطرح با شبکه شاد افزود: ویژگی جامعه فرهنگی ما این است که در کاهش آلام باید مسائلی داشته باشد که مفید باشند. ما در آموزش و پرورش مانند یک خانواده ای که یک نوزاد در حال رشد دارد و پیشرفت‌های آن را می‌بیند یک مولود 10 ماهه به نام شاد داریم که روز به روز ظرفیت‌های زیادی را به همراه دارد.

حاجی میرزایی افزود: کرونا واقعیت تلخی است از دست دادن جمعی از همکاران متاثرکننده است. من هر مدرسه ای که می‌روم لحظاتی را پشت نیکمت‌ها می‌نشینم و احساس خوبی دارم زیرا یاد دوران تحصیل خود می‌افتم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه ای برای وزیر شدن نداشتم درباره پذیرفتن مسئولیت این سمت عنوان کرد: به دلیل عظمت این کار علاقه ای برای پذیرفتن نداشتم زیرا آمادگی نداشتم وقتی به من گفته شد درباره آن اندیشیدم و فکر کردم شاید بتوانم آن را درست انجام دهم در مجموعه اعضای دولت یکی از افرادی که ارتباط نزدیکی با رئیس جمهور داشته، من بودم زیرا فعالیت ما این ارتباط را ایجاب می‌کرد.

وی ادامه داد: نه تنها در آموزش و پرورش بلکه در هیچ جایی که فعالیت کردم بستگان خود را نبردم اگرچه خواهران من دبیر بودند. وزیر آموشز و پرورش درباره رضایت از عملکرد خود در دوران وزارت ادامه داد: با اطمینان می‌گویم در این عرصه هر کاری در توانم بود کوتاهی نکردم اکنون نیز در آموزش و پرورش کار فراوان دارم کار در این عرصه هیچ پایانی ندارد برای تحول در این نظام راه‌های نرفته ای وجود دارد که باید از سوی بزرگان دیگر ادامه پیدا کند.

حاجی میرزایی گفت بعد از پایان دولت شاید کمی استراحت کنم دغدغه‌هایی در کار داشتم که لازم است درباره آنان مطالعه داشته باشم مطلوب من این است که علایق مطالباتی خود را پیگیری کنم.

وزیر آموزش و پرورش پرتکرارترین خواسته‌های فرهنگیان را تبدیل وضعیت همکاران قبلا از سال 92 که حق التدریس و آموزشیار بودند همچنین پیگیری رتبه بندی معلمان برشمرد و افزود: دغدغه دانش‌آموزان نیز دلتنگی برای مدرسه است.

وی عنوان کرد: اظهار امیدواری می‌کنم با خارج شدن کرونا و طبیعی شدن جریان زندگی و رفع تحریم‌ها جامعه به قابلیت‌های خوب دست پیدا کند عیدی من این است که در مجموعه خود برای خلق موقعیت‌ها آرامش را ایجاد کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار