۳۰مارس برابر با دهم فروردین:

روز جهانی اختلال دوقطبی

شهرری(پانا)- روز جهانی اختلال دو‌قطبی(WorldBipolar Day) هر ساله در ۳۰‌مارس برابر با دهم‌فروردین گرامی داشته می‌شود. نام‌گذاری ۳۰‌مارس برای روز جهانی دو‌قطبی (WBD) نخستین بار از سوی شبکه‌ آسیایی اختلال دو‌قطبی (ANBD)، بنیاد جهانی دو قطبی (IBFP) و جامعه جهانی دو‌قطبی (ISBD) انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
روز جهانی اختلال دوقطبی

چشم‌انداز روز جهانی دوقطبی، افزایش آگاهی مردم درباره‌ اختلال دوقطبی و نابود‌کردن انگ اجتماعی از این اختلال روانی است.

انگ ابتلا به اختلالات روان‌پزشکی کماکان یکی از موانع عمده شناسایی نشانه‌ها و اختلال در خود، مراجعه‌ به موقع به فرد حرفه‌ای، و بهره‌گیری از خدمات پیشگیرانه و درمان‌های مؤثر است.

اختلالات روان‌پزشکی کماکان یکی از عوامل از دست دادن اعتماد به نفس و امید، احساس بی‌کفایتی و ناکامی، تشدید علایم بیماری، کاهش کارکرد کلی، کیفیت پایین‌تر زندگی، و حتی کاهش اثربخشی درمان‌ها است.

حتی یکی از اسباب از دست‌دادن حمایت اجتماعی و فرصت‌های شغلی، منزوی شدن، طرد شدن، و تبعیض و پیشداوری مردم نسبت به مبتلایان است. روز جهانی اختلال دوقطبی فرصتی است مغتنم برای یادآوری اهمیت «انگ‌زُدایی از بیماری‌های روان‌پزشکی» و به ویژه «اختلال دوقطبی».

اختلال دوقطبی، گونه‌ای از اختلال خلقی روان‌شناختی است که فرد در دوره‌هایی پی‌در ‌پی، بسیار خوب و خوشحال و در دوره‌ای دیگر بسیار ناراحت و افسرده است. این دوره‌های شادی و افسردگی که پشت سر هم می‌آیند برای دوستان و اطرافیان فرد، غیرعادی است. اختلال دوقطبی در گذشته بیماری افسردگی مانیک یا مانیک دیپرشن نامیده می‌شد.

خبرنگار:سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار