مدیرآموزش و پرورش امیدیه خبر داد:

برگزاری چهارمین جلسه ستاد کنکور و ارتقای میانگین شهرستان امیدیه

امیدیه (پانا)- مدیر آموزش و پرورش امیدیه از برگزاری چهارمین جلسه ستاد کنکور و ارتقای میانگین شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری چهارمین جلسه ستاد کنکور و ارتقای میانگین شهرستان امیدیه

احمدرضا کرایی در گفت و گو با پانا عنوان کرد :همه باید بر این باور برسیم که آینده شهرستان و کشور در دستان دانش آموزان هدایت خواهد شد .

او در این خصوص بیان کرد: کنکور و موفقیت در آن تنها یک پیروزی فردی نیست بلکه موفقیت گروهی است. خانواده‌ها، مدرسه ، مشاوران ، موسسات و کتاب های کمک درسی و آیتم های دیگری که در موفقیت دانش‌آموزان سهیم هستند باید مورد بررسی قرار بگیرند که خوشبختانه در این چند ماه اخیر با کمک اعضای ستاد کنکور به نتیجه مطلوب و عملی رسیدیم.

کرایی خاطرنشان کرد: موفقیت در کنکور حول سه محور اصلی می‌چرخد و آن هدفمندی تلاش و پشتکار، حمایت خانواده و توکل بر خدا می باشد. این سه کلید واژه در کنار هم قطعاً باعث پیشرفت و موفقیت دانش‌آموزان خواهد شد .

مدیر آموزش و پرورش امیدیه افزود: دراین راستا مدیران پرتلاش دبیرستانهای (شاخه نظری) بیشترین انتظار از آنها وجود دارد تا با ساماندهی فعالیتهای کیفیت بخش در فضای مجازی و ارتباط تنگاتنگ با اولیا و دانش آموزان در آزمونهای شبیه سازی کنکور و استفاده از مشاورین و آزمونهای نهایی بین مدارس استان بر اساس میانگین دروس رده بندی شده و نتایج اعلام عمومی شود.

اومهمترین عامل در این برهه از زمان محدود را تعداد مکرر کلاسهای فوق برنامه و تدریس مجدد ندانست بلکه فعال کردن اولیا ،قبل و در طول برگزاری امتحانات بعنوان یک ناظر دلسوز و آینده نگر دانست و همچنین از وجود تیم مدیریتی ستاد کنکور بویژه مشاوره توانمند دکتر کریم زاده و دکتر یوخه مدیر موسسه علوی در خصوص استمرار فعالیت در شبکه شاد جهت استفاده از کلاسهای رایگان تدریس و حل سوالات پر تکرار امتحانات نهایی و کنکور و مساعدت جهت اهدا جوایز به رتبه های زیر هزار و دو هزار در شهرستان ابراز رضایت و خرسندی کرد.

در ادامه این نشست علیرضا قنواتی معاون آموزشی شهرستان امیدیه با اشاره به اقدامات عملی شده در این خصوص تصریح کرد : در راستای گسترش عدالت آموزشی و با هدف ارتقای نمرات و سطح علمی دانش آموزان پایه دوازدهم در طی جلساتی که با حضور مدیران مقطع متوسطه دوم و کارشناسان و مشاوران آموزشی برگزار شد ،آموزش مجازی توسط دبیران فعال در دروس مهم و تخصصی هر پایه در شبکه شاد اجرایی شده و همچنین گروه به تفکیک (دختران و پسران) تحت عنوان گروه نخبگان و کنکوری ها در شهرستان امیدیه تشکیل داده ایم.

او با اشاره به اینکه هر ساله دانش‌آموزان زیادی در کنکور شرکت می کنند و بیشترین مشکلاتی که دانش آموزان کنکوری با آن مواجه هستند این است که نمی توانند همزمان با مدرسه و درس های روزانه چگونه برای کنکور نیز مطالعه کرده و آماده شوند.

قنواتی در این خصوص راهکار ها و تکنیک های طلایی موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ که توسط اعضای ستاد ارتقا و کنکور شهرستان به مرحله اجرا در آمده را بدین شرح بیان کرد:

اصول برنامه ریزی صحیح، مرور و جمع بندی / نحوه مطالعه و روشهای یادگیری دروس عمومی و تخصصی/ سهمیه های کنکور/ نحوه مدیریت زمان و افزایش تمرکز و انگیزه در کنکور/ روش های تست زنی / بودجه بندی و ضرایب دروس در کنکور/ شیوه های جمع بندی و تاثیر معدل در کنکور / مشاوره انگیزشی به دانش آموزان /تشویق و ترغیب دانش آموزان مبنی بر اینکه مبالغی با توجه به رتبه های زیر ۱۰۰۰ و بالاتر به عنوان پاداش تلاش دانش آموزان انجام شود.

در ادامه جلسه کریم زاده مشاوره آموزش و پرورش شهرستان افزود: ایام نوروز یکی از مهمترین بازه های مطالعاتی برای داوطلبان کنکوری به شمار می‌رود به طوری که این دو هفته در میان کنکوری ها به دوران طلایی معروف است. اقداماتی که در این جلسات توسط معاون آموزشی قید کردن همگی عملی شدند.

او در پایان افزود:: امید است که اجرای این برنامه ها در موفقیت چشمگیر دانش آموزان امیدیه در کنکور ۱۴۰۰ موثر و مفید واقع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار