گیلانیان از ابتدای نوروز 3 میلیون و 420 هزار مسافر را میزبانی کردند

رشت ( پانا) - دبیر کمیته اجرایی سفرهای نوروزی گیلان بیان کرد سه میلیون و ۴۲۰ هزار مسافردر تعطیلات نوروزی وارد استان شدند که روند خروج آنان با تمام شدن دور اول سفرها همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
گیلانیان از ابتدای نوروز 3 میلیون و 420 هزار مسافر را میزبانی کردند

به گزارش واحد اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان، مسعود حلاج پور گفت: از ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۰، بیش از ۶۹۹ هزار دستگاه وسیله نقلیه از طریق مبادی ورودی وارد استان شدند و در همین بازه‌ زمانی تعداد ۵۹۸ هزار و ۲۱۲ خودرو نیز از استان خارج شده‌اند.
وی با اشاره به آغاز روند خروج مسافران نوروزی از استان گیلان اضافه کرد: بر اساس این آمار تعداد مسافران ورودی به استان در این مدت حدود ۳.۵ میلیون نفر بوده که از طریق مرزهای زمینی و هوایی انجام شده و در همین بازه تعداد سه میلیون و ۳۹۷هزار و ۸۳۴ مسافر از استان خارج شده‌اند که با توجه به پایان تعطیلات شاهد شدت یافتن خروج مسافران نوروزی هستیم.
حلاج‌پور افزود: طی زمان یاد شده تیم‌های نظارتی ستاد خدمات سفرهای نوروزی دو هزار و ۸۳۸ مورد بازدید میدانی به شکل مستمر از نحوه‌ خدمت‌رسانی و رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی توسط مراکز تفریحی، گردشگری و اقامتی استان انجام داده اند.
وی ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه نقض شیوه‌نامه‌های اعلامی این ستاد با واحدهای خاطی بر حسب ضوابط برخورد قاطع انجام می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تأکید بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی گفت: با توجه به اعلام وضعیت نارنجی در شهرستان رودسر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا از مسافران نوروزی تقاضا می‌شود با کوتاه‌ کردن زمان سفر و برنامه‌ریزی برای بازگشت، تمامی پروتکل‌های اعلام‌شده را در هنگام سفر رعایت کرده و از سکونت در واحدهای اقامتی غیرمجاز در مدت اقامت در استان جدا پرهیز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار