تزریق اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی در دو ماه اول سال برای راه آهن اردبیل

اردبیل (پانا ) - استاندار اردبیل از تزریق اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای قطعات مختلف راه آهن اردبیل با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بانک ملی در دو ماه اول سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تزریق اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی در دو ماه اول سال برای راه آهن اردبیل

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از روند اجرای قطعات مختلف راه آهن اردبیل - میانه به همراه عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه های وزارت راه و شهرسازی افزود: تلاش شده با تزریق اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی در اواخر سال گذشته از محل بانک ملی و منابع عمومی دولت و همچنین با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی که تزریق می شود، روند ریل گذاری و اجرا بیش از پیش تسریع شود.

او بیان کرد: با تزریق به موقع اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی در اواخر سال گذشته، هم اکنون پیمانکاران تمام قطعات راه آهن از اولین روز بعد از تعطیلات نوروز مستقر و کار اجرا را شروی کرده اند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در جریان بازدید از تمام قطعات راه آهن اردبیل - میانه صورت جلسه کاری با همه پیمانکاران امضا شد تا بتوانیم با تسریع در روند اجرا زیرسازی را تا ۲۰ خرداد به پایان برسانیم.

بهنام جو تصریح کرد: تمامی قطعات راه آهن در حال اجرا بوده و تا ۲۰ خرداد ماه زیرسازی را انجام می دهند.

او گفت: در سه قطعه از قطعات راه آهن به دلیل جایگزین شدن پیمانکار جدید و همچنین سختی کار در منطقه زیرسازی تا مرداد ماه انجام می شود.

استاندار اردبیل با اشاره به انجام ریل گذاری ۵۲ کیلومتر از مسیر راه آهن، اظهار کرد: با توجه به عدم ورود ریل از خارج از کشور ، ریل از تولید داخلی به پروژه های راه آهن خریداری می شود.

بهنام جو ادامه داد: با توجه به پیگیری های انجام گرفته سهمیه استان برای اختصاص ریل افزایش می یابد.

او به بازدید از ایستگاه های در حال اجرای راه آهن اشاره کرد و افزود: اجرای ایستگاه اصلی راه آهن اردبیل با بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی تا خرداد ماه به اتمام می رسد.

استاندار اردبیل بیان کرد: سه ایستگاه دیگر به غیر از ایستگاه اصلی راه آهن اردبیل در حال اجرا بوده که یک ایستگاه تا خرداد ماه و دو ایستگاه دیگر تا مرداد ماه تکمیل می شود.

عباس خطیبی ،معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه های وزارت راه و شهرسازی هم اظهارکرد: پروژه راه آهن اردبیل، جزو سخت ترین پروژه های ریلی کشور است و تلاش می کنیم با ایجاد شرایط مناسب در سال جاری هم به اجرای این پروژه شتاب دهیم.

او بیان کرد: در سال گذشته با وجود محدودیت ها و تنگناهای مختلف، اقدامات زیر سازی تداوم یافت و ریل گذاری این پروژه انجام شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاههای وزارت راه و شهرسازی گفت: در تداوم اقدامات سال گذشته، برنامه ریزی مالی و اجرایی برای ادامه روند این پروژه با حضور پیمانکاران و بازدید میدانی از تمام قطعات انجام شده و تلاش می کنیم شرایط مناسبی را برای ادامه اجرا فراهم کنیم.

خطیبی با اشاره به ریل گذاری ۵۲ کیلومتر از پروژه راه آهن اردبیل گفت: ایستگاه اول راه آهن اردبیل اردبیل نیز بالای ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا خرداد ماه تکمیل می شود.

او بیان کرد: پیش بینی می شود با رفع مشکلات و ایجاد شرایط مساعد، کار اصلی پروژه در شش ماهه اول سال به ثمر برسد.

گفتنی است، در جریان بازدید یک روزه استاندار اردبیل به همراه خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه های وزارت راه و شهرسازی از قطعات مختلف راه آهن اردبیل - میانه بازدید و نیازمندی های پیمانکاران برای تسریع در اجرای پروژه احصا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار