۲ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال در بخش گردشگری خراسان شمالی سرمایه‌گذاری شد

بجنورد(پانا) -مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: پارسال ۲ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال در مراکز گردشگری این استان سرمایه گذاری شد که بیشترین آن در اقامتگاه‌های بوم‌گردی بوده است.

کد مطلب: ۱۱۷۳۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
۲ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال در بخش گردشگری خراسان شمالی سرمایه‌گذاری شد

به‌گزارش پایگاه خبری میراث فرهنگی وگردشگری حبیب یزدان‌پناه اظهار داشت: این درحالی است که میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی در مراکز گردشگری استان در سال ۹۸ ۱۸ میلیارد و۸۵۷ میلیون ریال بوده است.

وی افزود: مرکز تفریحی گردشگری، هتل، اقامتگاه‌ها بوم‌گردی، مجتمع اقامتی‌پذیرایی و بین‌راهی، کمپینگ گردشگری و سفره‌خانه سنتی ازجمله پروژه‌های استان است که با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجراست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به آسیب کرونا به کسب‌وکارهای حوزه گردشگری استان عنوان کرد: با ‌وجود این در سال گذشته با ارائه تسهیلات و نیز بهره‌برداری از پروژه‌های جدید، برای ۳۳۵ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی با بیان این‌که چهار هتل پنج و سه ستاره در حال ساخت است که در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: هم اکنون هشت هتل، یک متل، دو واحد هتل‌آپارتمان، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۲۱ خانه‌مسافر و ۳۸ واحد بوم‌گردی در استان فعال است.

۱۵۹ مرکز اقامتی، رفاهی و پذیرایی در خراسان شمالی وجود دارد که ظرفیت پذیرش آن ها هزار نفر است.

این استان با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار