دمای گیلان ۳ تا ۶ درجه  کاهش می یابد

احتمال بارش های رگباری تا پایان هفته ادامه دارد

رشت (پانا) - سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی گیلان، از کاهش نسبی دما طی امروز و فردا خبر داد و افزود به دنبال نفوذ توده هوای ناپایدار به منطقه از امروز شرایط برای روند کاهش دما، بارندگی و وزش باد شدید مهیا می شود و بیشینه دما بین سه تا شش درجه سلسیوس کاهش پیدا می کند.

کد مطلب: ۱۱۷۳۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
دمای گیلان ۳ تا ۶ درجه  کاهش می یابد

به گزارش اداره هواشناسی گیلان، شبنم هادی نژاد آسمان گیلان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: ماسوله با پنج درجه سلسیوس و لوشان با ۱۶ درجه سلسیوس در حال حاضر سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

وی از کاهش نسبی دما طی امروز و فردا خبر داد و افزود: به دنبال نفوذ توده هوای ناپایدار به منطقه از امروز شرایط برای روند کاهش دما، بارندگی و وزش باد شدید مهیا می شود و بیشینه دما بین سه تا شش درجه سلسیوس کاهش پیدا می کند.

سرپرست اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه احتمال رعد وبرق و بارش برف در ارتفاعات نیز وجود دارد، تصریح کرد: بارندگی و وزش باد شدید به ویژه در عصر و شب بیشتر خواهد بود و این شرایط تا یکشنبه ادامه دارد، اما از بعد از ظهر فردا کاهش ابر اتفاق می افتد.

هادی نژاد ادامه داد: مجددا از دوشنبه افزایش ابر در برخی از مناطق اتفاق می افتد و تا پایان هفته شرایط برای بارش های رگباری پراکنده مهیاست؛ البته این بارش ها در جلگه شدت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها و رانش و لغزش وجود دارد، خاطرنشان کرد: احتمال برخورد صاعقه نیز دور از انتظار نیست لذا شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند.

این کارشناس هواشناسی، ارتفاع موج دریا را ۱۸۰ سانتیمتر و نامناسب برای فعالیت های دریایی دانست و یادآور شد: بیشینه و کمینه دمای هوای رشت نیز بین هفت تا ۱۱ درجه سلسیوس خواهد بود و رطوبت نسبی هوا ۹۴ درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار