سخنگوی وزارت امور خارجه:

سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین امضا می‌شود

تهران (پانا) - به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه روز شنبه سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین امضا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۷۳۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین امضا می‌شود

سعید خطیب‌زاده جمعه‌شب در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به سفر وزیر خارجه چین به تهران گفت: فردا سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین امضا می‌شود.

او با ارائه توضیحاتی در مورد سند جامع همکاری‌های ۲۵ساله بین ایران و چین که روز شنبه بین وزرای خارجه دو کشور به امضا خواهد رسید، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۴ و در جریان سفر رئیس‌جمهوری چین به تهران در ارتباط با این موضوع بحث و گفتگو شد. به این منظور که روابط دو کشور به سطح راهبردی و جامع هدایت شود. در همین چارچوب چندین بار این سند برای بررسی بین مقام‌های دو کشور رد و بدل شد و نهایتا در روز شنبه بین وزرای خارجه دو کشور امضا خواهد شد.

خطیب‌زاده با بیان این که روابط ایران و چین چند لایه و عمیق است و لازم بود که در این ارتباط سندی تدوین شود، افزود: این سند دارای ابعاد اقتصادی و سیاسی است. در این سند به ابعاد اقتصادی همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف و مشارکت ایران در ایده کمربند راه چین توجه شده است و محوریت خاصی برای توجه به بخش‌های خصوصی دو کشور در نظر گرفته شده است.

این دیپلمات ارشد با تاکید بر این که این سند دارای زمینه‌های فرهنگی و مردمی است و در واقع یک نقشه راه در روابط دو کشور است، گفت: این یک سند بالادستی است و می‌تواند در تعمیق روابط دو کشور بسیار موثر و تاثیرگذار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار