هوای تهران برای گروه های حساس؛ ناسالم

تهران (پانا) - شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد به علت عدم وزش باد مؤثر، کیفیت هوای صبح امروز چهارم فروردین در برخی مناطق پرتردد پایتخت، در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می گیرد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
هوای تهران برای گروه های حساس؛ ناسالم

صبح روز چهارشنبه (۴ فروردین ۱۴۰۰) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

همچنین به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی در طول روز تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. با استمرار این شرایط جوی تا اواخر وقت چهارشنبه کاهش غلظت ذرات معلق و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (۵ فروردین ۱۴۰۰) از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. حاکمیت جو ناپایدار و وزش باد مؤثر در طول روز، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند با وزش باد شدید در برخی ساعات احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

شایان‌ذکر است ادامه این شرایط جوی تا ساعات پایانی پنجشنبه همراه با وزش باد مؤثر برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به دنبال خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۷ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۳ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار