بازدید آنلاین موزه‌های تهران در نوروز ۱۴۰۰

تهران (پانا)- رئیس موزه ارتباطات از بازدید رایگان و مجازی موزه ارتباطات و ۹ موزه دیگر با همکاری کمیته ملی موزه‌های ایران از صفحه رسمی آپارات شرکت ملی پست در تعطیلات نوروزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
بازدید آنلاین موزه‌های تهران در نوروز ۱۴۰۰

به گزارش ایرنا، حسن عمیدی درباره اجرای تورهای بازدید مجازی از موزه ها اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه کرونا و برگزاری تورمجازی بازدید ۱۰ موزه در ایام نوروزی، تورمجازی بازدید از موزه ارتباطات ایران در تاریخ ششم فروردین ۱۴۰۰ برگزار می شود.

رئیس موزه ارتباطات ایران بیان کرد: با توجه به تجربه موفق سال گذشته در برپایی تورهای مجازی، امسال هم با همکاری کمیته ملی موزه های ایران این تجربه تکرار خواهد شد.

عمیدی توضیح داد: تورهای مجازی ۱۰ موزه از تاریخ ۴ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ از صفحه آپارات شرکت ملی پست به صورت زنده پخش شود. تور مجازی موزه ارتباطات ایران نیز از صفحه اینستاگرام موزه نیز پخش خواهد شد.

مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست عنوان کرد: ساعت بازدید از هریک از موزه ها راس ساعت ۱۴ و به مدت یکساعت خواهد بود .

وی با اشاره به این که بحرانهایی که در تاریخ گذشته بشر پیش ‌آمده به‌نوعی منجر به خلق ابتکارات و نوآوری‌هایی برای بهتر زندگی کردن انسان شده است، افزود: با توجه به بحران کرونا ، بسته شدن فضاهای عمومی و لزوم حفظ سلامت افراد، امروزه بازدیدهای مجازی که تا کنون اولویت نبود، برنامه اصلی برای نهادهای موزه داری وگردشگری شده است .

عمیدی افزود: موزه ارتباطات ایران که خصوصا طی سال های اخیر از پربازدید کننده ترین موزه های تهران خصوصا برای دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف بوده است، از این قاعده مستثنی نیست و تا پایان این بحران از این تکنولوژی بهره خواهد گرفت.

براساس این گزارش برنامه زمان بندی پخش زنده موزه های تهران از صفحه آپارات شرکت ملی پست به شرح زیر است:

۴ فروردین موزه ملی ایران،

۵ فروردین کاخ گلستان ،

۶ فروردین موزه ارتباطات،

۷ فروردین کاخ نیاوران ،

۸ فروردین موزه های ارامنه و پمپ بنزین،

۹ فروردین موزه هنرهای دینی امام علی (ع)،

۱۰ فروردین موزه آبگینه و سفالینه ها،

۱۱ فروردین خانه موزه سیمین و جلال،

۱۲ فروردین موزه صلح و خانه موزه شریعتی

۱۳ فروردین موزه تنوع زیستی پردیسان

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست موزه ارتباطات ایران سال ١٣٩٩ به دلیل همکاری با سایر موزه های تهران در برگزاری تورهای بازدید مجازی و تحقق بخشیدن به شعار "موزه تعطیل نیست" در ایام شیوع ویروس کرونا، از طرف کمیته ملی موزه های ایران به عنوان موزه شاخص و برتر معرفی شد. این اقدام مورد توجه مجامع بین المللی از جمله شورای بین المللی موزه ها و اتحادیه پستی جهانی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار