نماینده رودباره در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت:

نعمت‌زاده با ناراحتی قلبی توان اداره وزارت صنعت را ندارد

خبرگزاری پانا: نماینده رودبار در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، تعاون و تجارت، گفت: چطور نعمت‌زاده می‌تواند با کهولت سن و داشتن مشغله در بخش خصوصی بزرگترین و مهم‌ترین وزارتخانه کشور را مدیریت کند؟

کد مطلب: ۱۱۷۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عطاءالله حکیمی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: درباره عملکرد آقای نعمت زاده در زمانی که مدیر عامل شرکت پتروشیمی بودند سئوالاتی دارم که امیدوارم بتوانند پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه 14 مورد وام غیر قابل توجیه به افراد و یا به اشخاص و شرکت های خاص به طور سوری پرداخت شده است گفت: شرکت ماه سان صنعت در سال 84 ، هفت میلیارد ریال، لایین شیمی در سال 84، یک میلیارد و 670 میلیون ریال و در سال 85 ، یکصد میلیون ریال ، شرکت مرواید یزد در سال 84، 17 میلیارد و 900 میلیون ریال و وبازیافت سبز مشهد 2 میلیون ریال وام دریافت کردند که البته در دولت محمود احمدی نژاد پیگیری شد ولی هیچ اثری از هیچ کدام از این شرکت ها نبود.

این نماینده مجلس ادامه داد: در سال 77 دولت وقت حکم ایجاد مرکز عسلویه را داد، 5 ماه بعد فردی به نام ایکس که از نزدیکان مسئولان بود اقدام به تبانی کرده و تحت عنوان ایجاد مرکزسنگ شکن در این منطق آن را اجاره کرد اما به ازای آن هیچ مبلغی ارائه نکرد و به دستور نعمت زاده با وی صورتجلسه ای امضا شد که در دولت محمود احمدی نژاد این مسئله پیگیری و فرد مورد نظر شناسایی و دستگیر شد.

حکیمی با اشاره به اینکه عقد قراردادهای سنگین با شرکت های خارجی از شرکت پتروشیمی کاویان از دیگر اقدامات انجام شده از سوی مهندس نعمت زاده بوده، ادامه داد: در دولت آقای احمدی نژاد این قرارداد ها که مبلغ آن 860 میلیون یورو بود لغو شد و در دولت احمدی نژاد با 530 میلیون یورو انجام گرفت.

این نماینده مخالف گفت: هر گونه قراردادی که برای واردات با کشورهای خارجی منعقد می شده با مبالغ سنگین و برعکس هرگونه مبالغی که برای صادرات منعقد می شده با مبالغ پایئن بوده است.

وی واگذاری برخی واحدهای پتروشیمی به روش غیر کارشناسی و ملاحظات شخصی به بخش خصوصی و احداث برخی واحدهای تولیدی پتروشیمی بدون تامین محل خوراک آن را از دیگر اقدامات این وزیر پیشنهادی در دوران مسئولیت خود در شرکت پتروشیمی عنوان کرد.

حکیمی ادامه داد: با یک اقدام غیر کارشناسانه خوراک را به فردی به نام آقای ایکس دادند در حالی که واحد پ پ به دلیل ناشتن خوراک سالها متوقف شد.

نماینده مردم رودبار ادامه داد: در پتروشیمی خارک در حالی که تجهیزات مورد نظر خریده و نصب شده بود اما محل تامین خوراک این پتروشیمی هنوز فعال نشده است.

وی همچنین با اشاره به شرکت گسترده وی در فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی که مالکیت آن به وی و خانواده اش تعلق دارند گفت:شرکت توان پردازش باطری، توسعه تجارت نعمت و پتروتجارت هرمزان از جمله شرکت هایی است که مالکیت آن متعلق به خانواده وی است البته وی در شرکت های بخش خصوصی هم سهامدار است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه این مسئله ایرادی ندارد افزود: جای سئوال است که با این کهولت سنی و ناراحتی قلبی و نیز حجم کاری بالا آیا وی می تواند مسئولیت سنگین ترین وزارتخانه را برعهده بگیرد؟

حکیمی عنوان کرد: شخصی بنام ایکس با انتصاب آقای نعمت زاده مدیریت بازرگانی پتروشیمی را در اختیار دارد که میلیاردها دلار از اختلاف ارز مرجع با اختلاف بازار توانسته تجهیزات ماشینی وارد کند که البته این مسئله نیز در حال پیگیری است.

این نماینده مخالف وزارت نعمت زاده عنوان کرد: پتروشیمی آریا در کشور فیلیپین به دستور آقای نعمت زاده و با واسطه فردی کاواره دار خریداری شد که در زمان خرید زیان آور بود و سالهاست که رها شده واسطه این خرید فردی به نام سلطان پتروشیمی است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار