تداوم بارش‌ها در کشور

تهران (پانا) - بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از سه‌شنبه سوم فروردین سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و با تاثیر این سامانه بارش‌های پراکنده در بیشتر نقاط کشور ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تداوم بارش‌ها در کشور

به گزارش سازمان هواشناسی، امروز یکشنبه در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی و دوشنبه دوم فروردین در برخی نقاط جنوب شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

روز سه شنبه سوم فروردین با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در کردستان، کرمانشاه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و شرق اردبیل بارش باران و در ارتفاعات برف پیش بینی می‌شود.

روز چهارشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی دامنه های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و همچنین دامنه های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان و شمال ایلام را نیز فرا خواهد گرفت.

همچنین روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر وزش باد جنوبی و افزایش موقتی دما در حدود ۸ تا ۱۲ رخ می دهد، البته عصر پنجشنبه با شمالی شدن جریان‌ها کاهش نسبی دما و بارش در این مناطق را در پی خواهد داشت.

روز پنجشنبه بارش در شمال غرب کاهش می یابد و علاوه بر دامنه های جنوبی البرز در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، شمال شرق خوزستان چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات برف پیش بینی می شود.

البته روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی نقاط غرب، جنوب غرب، جنوب و دامنه های جنوبی البرز و جمعه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

امروز هم خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

روز جمعه علاوه بر این مناطق، در استان‌های سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز بارش رخ می دهد و دریای خزر مواج خواهد بود.

هوای پایتخت نیز امروز یکشنبه نیمه ابری تا ابری و گاهی با افزایش باد همراه است و حداکثر و حداقل دمای هوا به ترتیب ۱۷ و ۷ درجه سانتیگراد است.

فردا، ‌دوشنبه دوم فروردین نیز هوای تهران کمی ابری و اواسط روز همراه با افزایش باد خواهد بودف برای اوایل شب نیز افزایش ابر پیش بینی می شود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۱ و ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار