اطلاعیه شماره ۶ کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا؛

فوری؛ فهرست 14 شهر جدید قرمز و نارنجی اعلام شد

تهران (پانا) - کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه شماره ۶ خود، ضمن اعلام فهرست جدید شهرهای قرمز و نارنجی، برای بازگشت مسافرینی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده اند، ۷۲ ساعت فرصت تعیین کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
فوری؛ فهرست 14 شهر جدید قرمز و نارنجی اعلام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن کامل اطلاعیه شماره (۶) کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بدین شرح است:

«باسمه تعالی

اطلاعیه شماره (۶) کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

"یا مقلب القلوب والابصار - یا مدبر اللیل و النهار"

در آستانه حلول بهار طبیعت و نوروز باستانی از خداوند متعال مسالت می­نماییم که فرارسیدن سال جدید را توام با "محول الاحوال" ایران اسلامی نموده و سالی سراسر شادی، سلامتی، پیروزی، کامروایی برای تک تک مردم و ملت شریف مقرر نماید.
لازم است از همراهی، همدلی، همکاری و عنایت ویژه آحاد مردم عزیز (اصحاب رسانه، اصناف، صداوسیما، همه دستگاهها و سازمانهای همکار در کنترل بیماری کرونا) صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم.

برابر مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر ممنوعیت مسافرت "از" و "به" شهرهای نارنجی و قرمز ، به شرح جدول ذیل، نکات مهم مربوطه به صورت جدی مورد توجه و رعایت قرار گیرد:

با توجه به وجود ویروس جهش یافته وضعیت شکننده است لذا عدم رعایت فاصله­ گذاری اجتماعی و بی توجهی به پروتکل­های بهداشتی می­تواند برای سلامت همه مردم کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد. لذا از همه عزیزان درخواست می شود تا مسئولین را در ادامه این مسیر یاری رسانده و ضمن عدم سفر به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی از هرگونه سفر غیر ضرور به سایر نقاط کشور نیز خودداری نمایند.

مسافرت از شهرهای نارنجی و قرمز به کلیه شهرهای کشور و ورود افراد غیر ساکن با خودروهای شخصی به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز برابر لیست ذیل، ممنوع می­باشد. مسافرت با وسائط نقلیه هوایی ، ریلی و حمل و نقل عمومی بین شهرها تابع ضوابط اعلامی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است :

منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۳ بامداد تداوم دارد.

از برگزاری دورهمی خانوادگی به شدت خودداری شود.

از هرگونه سفر و ترددهای غیرضرور خودداری گردد.

دستورالعمل رعایت سلامت و بهداشت در سفرهای ضروری که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده به صورت جدی رعایت شود.

در صورت اعلام تغییر وضعیت شهرها و تبدیل آنها به نارنجی و قرمز بلافاصله ورود ممنوع خواهند شد.

۷-۱- شهرهای جدید قرمز مشتمل بر: گلپایگان در استان اصفهان، زرین دشت در استان فارس و خاتم در استان یزد است.
۷-۲- شهرهای جدید نارنجی مشتمل بر: خوانسار و لنجان در استان اصفهان، بوشهر در استان بوشهر، دماوند و فیروزکوه در استان تهران، داراب و مرودشت در استان فارس، بانه و سقز در استان کردستان، بروجرد در استان لرستان، دلیجان در استان مرکزی است.

کلیه­ مسافرین محترمی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر نموده اند، ظرف مدت ۷۲ ساعت فرصت خواهند داشت، به مبدا خود برگشته در غیر اینصورت جریمه خواهند شد.

افرادی­ که از وضعیت بیماری خود اطلاع دارند (تست مثبت) به هیچ عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت نکنند.

باسمه تعالی
معاونت بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
آخرین وضعیت رنگ­ بندی شهرستان­های نارنجی و قرمز کشور
از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ الی ۱۵ فرودین ۱۴۰۰

وضعیت نارنجی: پر خطر. در این وضعیت سطح شغلی ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود.
وضعیت قرمز: خیلی پر خطر. در این وضعیت همه مشاغل (به جز موارد ضروری سطح ۱) تعطیل خواهند بود.

چنانچه وضعیت هریک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام می‌کند.

فهرست کامل شهرهای قرمز و نارنجی را اینجا ببینید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار