اتهام عادل الجبیر علیه ایران: یمن با موشک‌ ایرانی به عربستان حمله می‌کند

تهران (پانا) - وزیر مشاور در امور خارجه سعودی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌ کشورش در جنگ یمن، مدعی شد که پهپادها و موشک‌هایی که با آن خاک عربستان هدف قرار می‌گیرد، ایرانی است.

کد مطلب: ۱۱۷۲۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اتهام عادل الجبیر علیه ایران: یمن با موشک‌ ایرانی به عربستان حمله می‌کند

به گزارش تسنیم، «عادل الجبیر» وزیر خارجه سابق عربستان و وزیر مشاور فعلی سعودی در امور خارجه مدعی است که یمنی‌ها با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به عمق خاک عربستان سعودی حمله می‌کنند.

وی که در این رابطه با شبکه خبری عرب نیوز گفت‌وگو می‌کرد،مدعی شد: «همه موشک‌ها و پهپادها ساخت ایران است و یا از جانب ایران تأمین می‌شود و همانطوری که قبلا گفته بودیم برخی از این تجهیزات از شمال وارد می‌شوند و برخی از راه دریا».

این ادعای وزیر مشاور عربستان سعودی در امور خارجه در حالی است که ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان از ابتدای جنگ یمن این کشور را از همه طرف تحت محاصره خود قرار داده است.

عادل الجبیر در ادامه لفاظی‌های خود علیه ایران افزود: «سازمان ملل ایرانی‌ها را مسئول حمله به میدان نفتی بقیق می‌دانند، بنابراین واضح است که این موشک‌ها از کجا وارد می‌شوند».

این گفت‌وگوی وزیر خارجه سابق عربستان با بخش انگلیسی‌زبان شبکه عرب نیوز، به دنبال تشدید حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی و شکست سنگین کشورش در جنگ یمن صورت گرفته است.

الجبیر در ادامه این گفت‌وگو با اشاره با سیاست واشنگتن در قبال ریاض گفت که «سیاست دولت آمریکا به ریاست بایدن در قبال عربستان هیچ گونه تغییر با سیاست دولت قبلی به ریاست ترامپ نکرده است».

وی همچنین درباره مواضع کشورش در قبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت که «ریاض همچنان معتقد است عادی سازی روابط کشورش با اسرائیل تنها پس از توافق سازش با فلسطینیان امکانپذیر است».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار