پیام نوروزی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

با بزرگداشت نوروز، انسانیت و ارزش‌های الهی و انسانی را با هم ارج می‌نهیم

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تبریک عید سعید نوروز به فرهنگیان، دانش‌آموزان، اولیای آنان و مردم شریف ایران. گفت که ما با بزرگداشت نوروز، انسانیت و ارزش‌های الهی و انسانی را با هم ارج می‌نهیم.

کد مطلب: ۱۱۷۲۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
با بزرگداشت نوروز، انسانیت و ارزش‌های الهی و انسانی را با هم ارج می‌نهیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، دکتر محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پیامی عید سعید نوروز را به فرهنگیان، دانش آموزان، اولیای آنان و مردم شریف ایران تبریک گفت.

متن پیام نوروزی دبیرکل شورای عالب آموزش و پرورش به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام عرض می کنم به حضور خانواده بزرگ فرهنگیان کشور، دانش آموزان عزیز، همکاران عزیز و خانواده آنها،

حلول سال 1400 را حضور شما عزیزان تبریک عرض می کنم.

انتخاب اعتدال بهاری به عنوان نقطه تحویل سال، یک انتخاب بسیار ویژه و منحصر به فرد در تمام تقویم های جهانی است.

ایرانیان این خوش ذوقی، قریحه و از آن مهم تر علم و آگاهی داشته اند که بهترین زمان سال را برای این اتفاق بزرگ انتخاب کنند.

حقیقتاً این نوع انتخاب آگاهانه و همراه با ذوق و قریحه قابل افتخار است و باید به چنین انتخابی افتخارکنیم.

جای خوش اقبالی است که در طول زمان این انتخاب یعنی نقطه اعتدال بهاری به عنوان نوروز همزمان شده‌ است با سال گشت شمسی عید بزرگ غدیرخم در سال دهم هجری قمری، هجدهم ذیحجه که روز عید غدیر خم و مقارن است با نوروز شمسی ما، این موضوع علاوه بر اینکه در محاسبات نجومی تایید شده است در روایت شریفی از امام صادق علیه السلام هم مورد تایید قرار گرفته است.

یعنی به نوعی نوروز را که ما جشن می گیریم، گویی سالگرد شمسی عید غدیر خم را هم داریم جشن می گیریم و همچنین موضوع بهار در قرآن کریم مورد توجه فراوان قرار گرفته است. گرچه نام ربیع در قرآن نیامده اما به این انقلاب طبیعت و نو شدن اشاره شده و در همه جا یا به موضوع توحید قدرت الهی، نو شدن خلق الهی یا به معاد و یا به هر دوی اینها توجه شده است و اینکه آدمیان هم بدین گونه بر انگیخته خواهند شد. و كَذَٰلِكَ النُّشُورُ.

آنچه در فرهنگ این سرزمین در باب نوروز شکل گرفته است، همراه با صله رحم، دید و بازدید، دادن هدایا، خانه تکانی، نظافت، رخت نو بر تن کردن، به یکدیگر محبت کردن، قهرها را به آشتی تبدیل کردن، تماماً نشانه ترکیب بسیار بسیار غنی و سازنده فرهنگ، آداب و رسوم این سرزمین با ارزش های فطری، الهی و اسلامی است.

ما با بزرگداشت نوروز، انسانیت و ارزش های الهی و انسانی را با هم ارج می نهیم.

جای خوشبختی است که در سال 1400 دو نیمه شعبان داریم، در روایات و زیارات مربوط به امام زمان علیه السلام ما داریم که السّلامُ علیک یا ربیعَ الاَنام و نضرة الایّام

سلام بر تو که بهار آدمیان و سرسبزی روزگاران هستی. این اشاره ظریف به امام زمان علیه السلام به عنوان بهار آدمیان از لطافت های معارف ماست.

من مجددآ این سال جدید را به همه شما عزیزان تبریک عرض می کنم.

بهترین آرزوهای دنیوی و اخروی، مادی و معنوی را برای همه شما عزیزان، برای کشورمان و بویژه خانواده بزرگ فرهنگیان از پیشگاه خداوند متعال مسئلت می کنم. شاد و پیروز باشید

برای دیدن فیلم پیام نوروزی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به این لینک مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار