رضا اولادی؛ مشاور تحصیلی دبیرستان های تیزهوشان واستعداد های درخشان در گفتگو با پانا:

فرصت طلایی تعطیلات نوروز، سکویی برای اوج گرفتن کنکوری ها و دانش آموزان است

تهران(پانا)-رضا اولادی؛ مشاور تحصیلی دبیرستان های تیزهوشان و استعداد های درخشان در مورد دوران طلایی نوروز و اهمیت و برنامه ریزی این ایام سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۷۲۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
فرصت طلایی تعطیلات نوروز، سکویی برای اوج گرفتن کنکوری ها و دانش آموزان است
رضا اولادی؛ مشاور تحصیلی دبیرستان های تیزهوشان واستعداد های درخشان در گفتگو با پانا ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو خدمت تمام مردم ایران به ویژه دانش آموزان وداوطلبان کنکوردر مورد دوران طلایی نوروز گفت: دوران عید یک فرصت طلایی برای صد ها ساعت درس خواندن و تست زدن است. یک فرصت بی نظیر است که با توجه به تعطیلی مدارس و فرصت مناسب از لحاظ زمانی می توانند عقب ماندگی ها و نقاط ضعف شان را پوشش دهند و بخش هایی را که احساس می کنند با کیفیت بالا مطالعه نکردند دوباره بخوانند.
اولادی با اشاره به فلسفه مهم بودن این دوران خاطر نشان کرد: دانش آموزان وقتی به نوروز نزدیک می شوند نگران زمان از دست رفته هستند. ولی آنها نباید نگران باشند؛ چهار ماه باقی مانده به کنکور بسیار مهم است وهر روزآن به اندازه یک هفته ارزشمند است. مطمئن باشند که هنوز زمان زیادی در اختیار دارند. حتی دانش آموزان سطح پایین با تلاش و پشتکار و برنامه ریزی برای این مدت توانسته اند به نتیجه دلخواه خود برسند.
وی افزود: دانش‌آموزان در مدت تحصیل در دبیرستان با روش صحیح مطالعه دروس و چگونگی تست زدن آشنا شده اند و در طول تعطیلات عید نوروز وبعد از آن می توانند از این مهارت ها استفاده کنند و به تست زنی، مرور و رفع اشکالات بپردازند.
اولادی در مورد نحوه مطالعه در دوران طلایی نوروزاظهار کرد: مطالعه در دوران طلایی نوروز از مسئله های مهم داوطلبان کنکور، دانش آموزان دهم و یازدهم است. مطالعه در نوروز یک فرصت طلایی، بی نظیر وسکویی برای اوج گرفتن کنکوری ها و دانش آموزان برای دانش آموزان است. به شرط اینکه با برنامه ریزی درست و با تلاش زیاد به جلو حرکت کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: ما به دانش آموزان افزایش ساعات مطالعه را در حین حفظ شادابی توصیه می کنیم. هرچه قدر می توانند مطالعه کنند و برای مطالعه در دوران نوروز باید دروس را طبقه بندی کنند.
دروسی که تسلط بالایی روی آن دارند؛ برای این دسته از دروس فقط به سراغ خلاصه ها و درسنامه ها بروند. سپس تست زنی این مطالب را شروع کنند و در مورد دروسی که تسلط متوسطی روی آن دارندباید تمرکز بیشتری روی مطالب داشته باشند و از کتاب ها و جزوه های خود برای خواندن این مطالب استفاده کنند و سپس شروع به تست زنی کنند.
اولادی در مورد نحوه مطالعه دروسی که دانش آموزان تسلط پایینی روی آن دارند؛ گفت: دانش آموزان برای این دروس باید مباحثی را انتخاب کنند که فکر می کنند در دوران نوروز می توانند روی آنها مسلط شوند و اولویت با تمرین و مرور تست های علامت داری است که قبلا دیده اند؛ پس از آن به ترتیب، تمرین تست های کنکور های اخیر و تست های تالیفی سودمند است.
وی در مورد برنامه ریزی دانش آموزان دوازدهم تصریح کرد: برای دانش آموزان دوازدهم تعطیلات عید زمانی برای دوره درس های پایه می باشد. برای دوره باید اولویت را در مرور جزوه ها و کتاب درسی و خلاصه های خود در نظر بگیرند؛ دانش‌آموزان برای مرور وتسلط دروس سال دوازدهم و آمادگی برای امتحانات نهایی یک ماه و نیم زمان دارند و خیلی راحت در این فاصله یا بازه زمانی می توانند پایه دوازدهم را ببندند.
اولادی افزود: دانش آموزان دردوره تعطیلات نوروز به دروس عمومی هم باید توجه کنند. زیرا پس از عید با حجم زیادی از دروس عمومی مواجه می شوند به دلیل کم حجم بودن درس "دین وزندگی" و "عربی عمومی" آنها را در عید به پایان برسانند.
وی در ادامه تصریح کرد: داوطلبان کنکور نباید به نتیجه فکر کنند بعضی وقتها به ‌نتیجه فکر کردن باعث ضرر می شود؛ بزرگترین سمی که برای یک دانش آموز وجود دارد، تخمین رتبه در سایتهای مختلف فضای مجازی است. همه آزمون هایی که در کشور ما برگزار می شود؛ استاندارد نیستند سوال های استاندارد مربوط به سوال های کنکور سال های گذشته است؛ اگر دانش آموزان هیچ آزمونی را هم شرکت نکرده باشند باید آزمون کنکور سالهای قبل را بررسی کنند تا نتیجه بگیرند.
مشاور تحصیلی مدارس تیز هوشان تهران در پایان با اشاره به این نکته که برنامه ریزی، تلاش، پشتکار، حفظ آرامش، هدفمند بودن و یقین به قوانینی که خداوند بر جهان مقرر کرده است و در نهایت توکل به او، مهمترین عوامل رسیدن به موفقیت است؛ گفت: در این ایام مواجهه با بیماری کرونا بهترین مکان خانه است پس دانش آموزان سعی کنند با همراهی خانواده در خانه فضای مطالعاتی آرامی برای خود فراهم کنند و شرایط را برای درس خواندن آماده تر کنند.
*دانش آموز خبرنگار پانا، ثنا رفیعا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار