وضعیت آب‌وهوایی کشور در روزهای آغازین 1400

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور از اواسط روز سه شنبه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت آب‌وهوایی کشور در روزهای آغازین 1400

صادق ضیاییان در گفت‌و گو با پانا، درباره وضعیت آب و هوایی کشور، گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی امروز در برخی مناطق استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، گلستان، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، شرق سمنان و دامنه‌های البرز در استانهای البرز، تهران و قزوین ابرناکی گاهی همراه با وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز شنبه در خراسان شمالی، رضوی، ابرناکی بارش باران و وزش باد و در استانهای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان ابرناکی و بارش خفیف باران رخ خواهد داد. یکشنبه نیز بارش پراکنده در خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: روز دوشنبه و سه شنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است. اواسط روز سه شنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود. سه شنبه در آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود. امروز شمال خلیج فارس و از شنبه تا دوشنبه بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ اسفند) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید، با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (یکم فروردین سال ۱۴۰۰) نیز کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد در بعدازظهر با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار