معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

طرح سلامت نوروزی با اولویت مدیریت بیماری کووید ۱۹اجرا می شود

رشت ( پانا) -  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز برنامه مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی استان گیلان با اولویت مدیریت بیماری کووید ۱۹در نوروز ۱۴۰۰خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح سلامت نوروزی با اولویت مدیریت بیماری کووید ۱۹اجرا می شود

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه در برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰ نفر از بازرسان بهداشت محیط در قالب ۱۰۰ تیم بازرسی حضور دارند اظهار کرد: تیم های بازرسی مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح با اولویت نظارت بر مراکز، اماکن پرتردد، نظارت کنترل رفتارهای پرخطر در راستای مدیریت بیماری کووید ۱۹ و نظارت بر سامانه های آبرسانی هستند.

وی گفت: طرح سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند ماه سال جاری لغایت ۲۰ فروردین ماه سال آتی اجرا خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: انجام هماهنگی های لازم با سازمان های مربوطه از جمله استانداری، فرمانداریها، شهرداری ها، اتاق اصناف،تعزیرات، دامپزشکی و... به منظور تشکیل گشت مشترک و کنترل و نظارت بر پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی به ویژه فروشگاه های زنجیره ای و توزیع و فروش موادغذایی در بازارهای موقت مانند بازارهای هفتگی، فصلی و روز در شهرهایی زرد و آبی با رعایت پروتکل های بهداشتی که مجاز به برگزاری هستند انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت از مواد غذایی صنعتی، سنتی و همچنین آب آشامیدنی نمونه برداری صورت گرفته و در کل نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، اماکن عمومی، فروشندگان ثابت و سیار مواد غذایی و کنترل کیفی آب آشامیدنی سطح شهر و روستاها به شکل جدی و تشدید یافته انجام خواهد شد.

حیدرزاده افزود: از عرضه هرگونه مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، بدون مشخصات و یا آلوده جلوگیری بعمل خواهد آمد. در ضمن علاوه بر هدایت و برنامه ریزی های ستادی، توسط پرسنل این معاونت نظارت استانی بر شهرستانها نیز انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان خاطرنشان کرد: گیلانیان می توانند هر گونه تخلف بهداشتی را به سامانه شبانه روزی ۱۹۰ گزارش دهند تا بازرسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن بررسی و اقدام مقتضی را معمول کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار