استاندار گیلان،

ممنوعیت اقامت در مدارس، مهمانسراهای دولتی و برپایی چادر در بوستان‌ها و مراکز تفریحی همچنان برقرار است

رشت (پانا) - استاندار گیلان با یادآوری اینکه ممنوعیت اقامت در مدارس، مهمانسراهای دولتی و برپایی چادر در بوستان‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی همچنان برقرار است، گفت که در صورت انجام سفرهای ضروری، حتما رعایت توصیه های بهداشتی، مورد توجه باشد چراکه این مهم، یک اصل است.

کد مطلب: ۱۱۷۲۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت اقامت در مدارس، مهمانسراهای دولتی و برپایی چادر در بوستان‌ها و مراکز تفریحی همچنان برقرار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر و نیز راهبری وضعیت تصادفات استان که فرمانداران نیز از طریق ارتباط تصویری حضور داشتند؛ با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی گیلان یادآور شد: مردم استان، مردمی مهمان نواز هستند ولی سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، از همه هم وطنان درخواست کردیم در ایام نوروز ، به این استان سفر نکنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با تدابیر اندیشیده شده از سوی نهادهای ذیربط، همه گیری بیماری کووید 19، مهار و شرایط به گونه ای شود که در آستانه فرارسیدن سال ۱۴۰۱، از عموم هموطنان برای سفر به گیلان با آغوشی باز دعوت به عمل آید.

وی ادامه داد: امسال تسهیل یا تشویقی برای سفرهای نوروزی صورت نمی گیرد و تأکید داریم افرادی که ناگزیر به انجام سفر هستند، دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته و آنها را رعایت کنند چراکه نباید عادی انگاری صورت گرفته یا هم وطنان نسبت به مراعات توصیه ها بی تفاوت باشند.

استاندار گیلان با یادآوری مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص سفرهای نوروزی گفت: همچنان ممنوعیت اقامت در مدارس و مهمانسراهای دولتی در همه شهرستان‌ها برقرار است؛ ضمن اینکه برپایی چادر در بوستان‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی نیز ممنوع اعلام شده و در این راستا نظارت‌ها و بازرسی به صورت دقیق انجام می گیرد.

وی به تقارن نوروز با اعیاد شعبانیه اشاره و به شهرداری ها و دیگر نهادهای مسئول تأکید کرد که چهره شهرها را متناسب با این ایام فرخنده، به گونه ای آراسته کنند که جلوه ای از شادمانی و فضاسازی های شهری، بازگوکننده این ایام فرخنده باشد.

دکتر زارع با تصریح اینکه باید کمیته‌های متناسب با این موضوع تا سی‌ام اسفندماه در شهرستان‌ها تشکیل شوند، گفت: این کمیته ها در خصوص استفاده از ظرفیت‌ شهرداری‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد برای فضاسازی محیطی، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

وی اهمیت مسئولیت پذیری همه دستگاه ها متناسب با شرح وظایف آنها را یادآور شد و گفت: باید هم‌صدایی نهادهای فرهنگی همچون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما و دیگر رسانه‌ها در خصوص سفرهای نوروزی مطابق با مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، تقویت شده و اهمیت آن برای مردم، تبیین شود.

استاندار گیلان همچنین از تلاش‌های پلیس راه و راهور استان قدردانی کرد و با تاکید براینکه طرح‌های ویژه ترافیکی در ایام تعطیلات نوروزی اجرا شود، افزود: می‌توان با آگاهی‌بخشی، ایجاد زیرساخت مناسب، بهبود وضعیت راه‌ها، روشنایی نقطه‌ای و ایمن‌سازی در جهت کاهش آمار جان‌باختگان حوادث جاده‌ای خصوصا عابران پیاده و راکبان موتور سیکلت اقدام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار