پیش‌بینی وضعیت هوای کشور در هفته اول سال نو

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور بارش پراکنده را برای بیشتر مناطق کشور طی امروز و فردا پیش‌بینی کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی وضعیت هوای کشور در هفته اول سال نو

سازمان هواشناسی اعلام کرد که فردا (جمعه) در مناطق شمال غرب کشور، سواحل خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق و جنوب کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد را خواهیم داشت و بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه مناطقی از شرق مازندران، استان‌های گلستان، خراسان شمالی و رضوی بارش باران خواهند داشت و در برخی از نقاط جنوب شرق کشور بارش خفیف است.

سازمان هواشناسی روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی آرام را برای بیشتر مناطق کشور پیش بینی کرد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی امروز با جنوبی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر، باد شدید جنوبی و افزایش محسوس دما بین ۱۲ تا ۸ درجه اتفاق خواهد افتاد و روز جمعه با شمالی شدن جریانات کاهش دما بین ۱۵ تا ۱۰ درجه رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی هشدار داد با توجه به افزایش قابل توجه دما، امروز امکان ذوب برف، بالا آمدن سطح رودخانه‌های فصلی و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب کشور، امتداد رشته‌های البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

پنجشنبه و جمعه در شمال غرب و غرب کشور بخش‌های مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهد بود.

آب‌های خلیج فارس امروز مواج است از روزهای جمعه تا دوشنبه بخش‌های مرکزی و شرق، روزهای شنبه تا دوشنبه تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود.

آسمان تهران امروز نیمه ابری در برخی ساعات افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دما در تهران ۲۳ پیش‌بینی می‌شود و حداقل دما فردا ۱۴ درجه بالای سفر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار