سیر تا پیاز آموزش مجازی در یک دبستان روستایی بندرعباس در شرایط کرونایی

بندرعباس ( پانا) - یکی از معلمان روستایی در بندرعباس که تمام تلاشش را برای آموزش حضوری دانش آموزانش داشته است، در عین حال معتقد است آموزش مجازی فواید زیادی دارد و کاش زودتر از اینها در کشور راه اندازی می شد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سیر تا پیاز آموزش مجازی در یک دبستان روستایی بندرعباس در شرایط کرونایی

الهام آب روشن، مدیر مدرسه ای روستایی در بندرعباس در گفت و گو با پانا ببان کرد: «ما با قرار گرفتن در زیست بوم جدید کرونایی تازه داریم می فهمیم که آموزش مجازی در کنار دردسرهایی که دارد واقعاً فواید زیادی دارد و ای کاش قبلاً هم از این بستر استفاده می کردیم. حتماً بعد از پایان کرونا از آموزش مجازی به عنوان مکمل آموزش حضوری استفاده خواهیم کرد.»

وی در خصوص نوع فعالیت خود گفت: «من با ۲۳ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش بنابر عشق و علاقه‌ای که به شغل معلمی داشتم از تاریخ ۱۳۷۶/۷/۱وارد آموزش و پرورش شدم. بنده به مدت ۵ سال است که مدیر دبستان نبی اکرم هستم. دبستان نبی اکرم در روستای درگیر سالم از توابع دهستان ایسین شهرستان بندرعباس واقع شده است. مدرسه ما یک مدرسه روستایی متشکل از ۲۱۱ دانش آموز،۶ کلاس درس و تعداد۹ پرسنل است و به صورت مختلط اداره می شود.»

آبروشن در خصوص وظیفه یک مدیر مدرسه در شرایط کرونایی و آموزش مجازی اظهار کرد: «مدیر مدرسه وظیفه بسیار سنگینی دارد. به خصوص در شرایط کرونایی باید برنامه ریزی دقیق آموزشی و پرورشی داشته باشد و بر فعالیت های معلمان و دانش آموزان در گروه های مجازی، آموزشی نظارت، راهنمایی و تسهیل گری داشته باشد. یکی از وظایفی که در این یک سال من برای خود در نظر گرفته ام بازدید خانه به خانه برای در جریان قرار گرفتن از روند یادگیری دانش آموزان از نزدیک است که خوشبختانه هر چند مدت یکبار این طرح اجرا می شود.»

مدیر دبستان نبی اکرم، همکاری اولیای دانش آموزان را در آموزش مجازی بسیار خوب دانست و تاکید کرد «: من به شخصه از خانواده های دانش آموزان بسیار راضی هستم. در واقع آنها واسطه و تسهیل گر ارتباط معلم و دانش آموز هستند که در مدت این یک سال واقعاً با معلمان عزیز و کادر مدرسه همکاری بسیار تنگاتنگی داشتند که جای بسی مباهات و خوشحالی است.»

آبروشن همچنین یادآور شد: «واقعیت امر این است که آموزش مجازی به هیچ عنوان نمی تواند جای آموزش حضوری و فیزیکی و ارتباط و تعامل چهره به چهره معلم و شاگرد را بگیرد، اما در شرایط اضطرار کرونایی مجبوریم که آموزش را از طریق فضای مجازی ادامه دهیم چرا که نمی توانیم آموزش را تعطیل کنیم. ما باید تمام تلاش خود را بکنیم که کیفیت آموزش مجازی و آنلاین را بالا ببریم تا شاید کمی به پای آموزش حضوری برسد.»

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: «به حمدالله همه ما نسبت به یک سال قبل باتجربه تر شده ایم و این شرایط کرونایی برای ما یک توفیق اجباری بوجود آورده که برویم و با مطالعه و تحقیق خودمان را در زمینه فناوریهای جدید و روشهای تدریس جدی به روز کرده و بالا ببریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار