جلوگیری از ترک تحصیل 5 دانش آموز، توسط معلم خیر اهل «دلوار»

بوشهر(پانا) - یک مشاور مجرب در مدارس دلوار استان بوشهر عنوان کرد شناسایی به موقع مشکلات دانش آموزان از بروز حوادث ناگوار از جمله ترک تحصیل آنان جلوگیری می کند.

کد مطلب: ۱۱۷۲۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
جلوگیری از ترک تحصیل 5 دانش آموز، توسط معلم خیر اهل «دلوار»

مرضیه محمدی باغملایی، از مشاوران مجرب مدارس دلوار و دبیر درس تفکر و سبک زندگی در خصوص آسیب های فضای مجازی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «شناسایی به موقع مشکلات دانش آموزان از بروز حوادث ناگوار از جمله ترک تحصیل آنان جلوگیری می کند. با توجه به شرایط ایجاد شده به لحاظ شیوع ویروس کرونا و تغییر فضای آموزشی از حضوری به غیرحضوری، این تغییر سبک آموزشی، مسائل و مشکلاتی را به دنبال داشته است.»

او گفت: «یکی از این مشکلاتی که در مدرسه، ما با آن روبرو بودیم، عدم شناخت دقیق از دانش آموزان جدیدالورود به لحاظ حضور نداشتن در مدرسه بود. در واقع، تنها شناختی که از این دانش آموزان داشتیم، پرونده مشخصات آنها بود که آن هم به علت عدم ثبت موارد خاص امکان شناسایی دقیق وضع اخلاقی، روانی، رفتاری و... آنها فراهم نبود.»

این مشاور برای حل این مشکل اقدام جالب توجهی انجام داده است. «برای رفع این مشکل به مدارس سال گذشته مراجعه کردم و با مدیر و آموزگار سال قبل این دانش آموزان صحبت کرده و یک سری مشخصات رفتاری _خانوادگی آنها را ثبت کردم. در اقدامی دیگر با هدف برقراری ارتباط و تغییر رفتار برای هر کلاس، یک دانش آموز را به عنوان همیار مشخص و معرفی کردم و از آنها خواستم با دقت در وضع دانش آموزان، اگر به مورد خاصی برخورد کردند که احتمال بروز خطر برایشان وجود داشت، سریع مورد را گزارش دهند و یا اینکه دانش آموز را به سمت مشاور هدایت کنند.»

محمدی باغملایی در ادامه در خصوص اقدام دیگرش اینگونه توضیح داد. «یکی دیگر از اقداماتی که انجام دادم تشکیل گروه دانش آموزی در شبکه شاد با هدف اطلاع رسانی و ارائه محتوای علمی مورد نیاز برای دانش آموزان بود.این امر سبب افزایش دانستنی های دانش آموزان در زمان کوتاهتری می شد.»

او مهم ترین مشکل در مورد دانش آموزان را نبود تعدادی از آنها سر کلاس مجازی به دلیل فقر بیان کرد. «یکی دیگر از مشکلات دانش آموزان، غیبت و عدم حضور تعدادی از آنها در کلاس درس مجازی بود. با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که فقر مالی شدید خانواده این دانش آموزان، موجب شده تا آنها نتوانند برای فرزندان خود گوشی هوشمند تهیه کنند و یا اینکه به علت استفاده چند فرزند خانواده از یک گوشی، با تداخل زمان آموزش مواجه می شدند و علت عدم حضور دانش آموز سر کلاس های مجازی شده بود. با توجه به اینکه دانش آموزان عضو گروه و همیاران مشاور مدرسه خواستار رفع مشکلات دوستان خود بودند بعد از مطرح شدن مشکل، گروه فوریت های روانی - اجتماعی مدرسه وارد عمل شد. با تشکیل جلسه فوری تصمیم بر این شد که موضوع مورد نظر به صورت مکتوب با اداره آموزش و پرورش منطقه، خیران و انجمن اولیا و مربیان به اشتراک گذاشته شود. همچنین این موضوع در شورای دبیران نیز مطرح شد. پس از پیگیریهای مستمر، با همکاری مدیر مدرسه، مسئولان اداره آموزش و پرورش استان و اداره آموزش و پرورش منطقه دلوار و خیران، یک دستگاه تبلت از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان و دو دستگاه تبلت از طرف اداره آموزش و پرورش منطقه و دو دستگاه تبلت از طرف خیران به دانش آموزان اهدا شد و مشکل 5 دانش آموز حل شده و از ترک تحصیل و سایر آسیب های روانی و اجتماعی برای آنها جلوگیری شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار