حاجی میرزایی خبر داد

تلاش برای بهتر شدن رتبه آموزش و پرورش

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در آئین تجلیل از برگزیدگان «جشنواره شهید رجایی»، گفت که مدیران نباید در حق سازمان کوتاهی کنند و موجبات زیر سوال رفتن مجموعه خودش را فراهم کنند.

کد مطلب: ۱۱۷۲۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای بهتر شدن رتبه آموزش و پرورش

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بعد از ظهر امروز محسن حاجی میرزایی در آئین تجلیل از برگزیدگان «جشنواره شهید رجایی» که در سالن جلسات ساختمان مرکزی و از طریق ویدئو کنفرانس و در بستر شاد برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک پیشاپیش نوروز 1400، اظهار کرد: انسان دارای دو وجه جسمی و روحی است. جسم انسان به مرور دارای نقصان می‌شود و در نهایت از بین می‌رود اما وجه روحی انسان، فنا پذیر نیست و همواره جاویدان خواهد بود.

وی افزود: بین انسان و عملش هیچ فاصله‌ای نیست و همواره اعمال فرد همراه و قرین اوست و هرگز از انسان دور نمی‌شود و از بین نمی‌رود.

وزیر آموزش و پرورش، ویژگی‌های روحی را عامل طراوات و شادابی افراد برشمرد و تصریح کرد: هیچ چیزی برای انسان نیست، جز آنچه کسب می‌کند. و این موضوع به تصریح در قرآن آمده است.

وی اضافه کرد؛ اعمال و رفتار ما توسط خداوند مورد قضاوت قرار می‌گیرد، در برابر فرصت‌هایی که برای ما ایجاد شده مسئول هستیم بنابراین در حوزه کاری باید همواره برای بهتر عمل کردن تلاش کنیم، قرآن نیز هدف از خلقت را بهتر عمل کردن مخلوقات دانسته است.

حاجی میرزایی اظهار کرد: امیدوارم در حسابرسی نهایی، سربلند باشیم بنابراین باید مجموعه‌های خود را به خوب کارکردن عادت دهیم.

وی ادامه داد: مدیران نباید در حق سازمان کوتاهی کنند و موجبات زیر سؤال رفتن مجموعه خود را فراهم کنند، زیرا این حق، شخصی نیست که بتوان از آن گذشت بلکه باید به جامعه پاسخگو بود.

عضو کابینه تدبیر و امید تصریح کرد: باید تلاش کنیم، رتبه آموزش و پرورش در دولت الکترونیک بهتر شود امیدوارم سال آینده آموزش و پرورش رتبه بهتری در حوزه عملکردی در بین دستگاه‌‌ها و نهادها داشته باشد.

وی ادامه داد: استان‌ها باید عملکردهای خوب خود را تقویت و برای رفع نقاط ضعف تلاش کنند تا رتبه عملکردی بهتری نسبت به سال قبل برای آموزش و پرورش حاصل شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات نیز در ابتدای این مراسم با تشریح تاریخچه برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: بر اساس فصل 11 قانون خدمات کشوری از سال 75 این جشنواره با هدف انتخاب کارمند نمونه آغاز شد.

وی تقدیر از تلاشگران و پایش نظام اداری را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: بر اساس 14109 شاخص عمومی و اختصاصی عملکرد ستاد آموزش و پرورش مورد ارزیابی قرار گرفته است.

محمدحسین کفراشی، خاطرنشان کرد: در شاخص‌های اختصاصی، اغلب استان‌ها در سال 98 عملکرد خوبی داشته‌اند اما عملکردها در شاخص‌های عمومی همچنان مطلوب نیست.

وی گفت: عدم انجام مستندسازی مناسب در شاخص‌های عمومی، یکی از علل ضعف عملکرد در ارزیابی سال 98 است.

در پایان این مراسم از سازمان نهضت سوادآموزی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اداره کل امور شاهد و ایثارگران به عنوان سازمان‌ها و ادارات کل وابسته به ستاد، به عنوان رتبه‌های برتر تقدیر شد. همچنین اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اداره نوسازی خراسان شمالی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، با کسب رتبه‌های برتر از وزیر آموزش و پرورش لوح تقدیر دریافت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار