مجوز سفر نوروزی به خراسان شمالی با رعایت پروتکل های بهداشتی صادر شد

بجنورد(پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اعلام کرد سفر مسافران نوروزی به این استان به دلیل قرارگیری در وضعیت زرد و آبی کرونایی از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی امکانپذیر است.

کد مطلب: ۱۱۷۲۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مجوز سفر نوروزی به خراسان شمالی با رعایت پروتکل های بهداشتی صادر شد

به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه روز چهارشنبه در ستاد تسهیل خدمات سفر خراسان شمالی اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا، ورود مسافران نوروزی به این استان مشروط به اقامت در هتل ها شد و هرگونه اقامت مهمانسراهای دولتی و خانه مسافرها نیز ممنوع است.
وی دلیل ممنوعیت اقامت در مهمانسراهای دولتی و خانه مسافر را نگرانی برای کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در دوران همه گیری ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: علاوه بر آن فعالیت تورهای گردشگری دارای مجوز در تعطیلات نوروزی در این خطه از شمال شرق کشور نیز منوط به پیش اطلاع رسانی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیروی انتظامی است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی با اشاره به همه گیری ویروس کرونا پیش بینی کرد که مسافران در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰، همانند سال گذشته استقبال از سفرهای نوروزی چندانی نداشته باشند.
یزدان پناه با وجود برآورد عدم استقبال مسافران از سفرهای نوروزی همچنان از دستگاه های مرتبط خواست تا نسبت به تامین مایحتاج عمومی مسافران پیش بینی لازم را داشته باشند.
وی برنامه ستاد خدمات سفر را معرفی ظرفیت های گردشگری، فرهنگی و تاریخی خراسان شمالی از طریق رسانه های شنیداری، دیداری و فضای مجازی اعلام کرده است.
استان خراسان شمالی که اوایل فروردین ماه سال گذشته وارد موج اول همه گیری ویروس کرونا شد، براساس آخرین ارزیابی با الگوی رنگ بندی کرونایی از سوی نرم افزار ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان در وضعیت زرد و آبی قرار دارد به طوری که از هشت شهرستان این استان دو شهرستان راز و جرگلان و گرمه در وضعیت آبی و شش شهرستان بجنورد، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، جاجرم و شیروان در ووضعیت زرد ( کم خطر) قرار دارند.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی نیز گفت: برای خدمات بهتر به مسافران نوروزی سه هزار نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی در این استان به حالت آماده باش درآمدند.
سردار علی رضا مظاهری اظهار کرد: نیروهای راهور در سطح جاده ها تردد خودروهای عبوری را کنترل می کنند و با رانندگان متخلف نیز طبق قانون برخورد خواهند کرد.
استان خراسان شمالی به دلیل قرار گیری در مسیر شمال و شمال شرق کشور یکی از استان های گذری برای مسافران نوروزی محسوب می شود که تا پیش از همه گیری ویروس کرونا سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و زائر علی ابن موسی الرضا (ع) از محورهای این استان راهی مشهد الرضا می شدند.
استان خراسان شمالی حدود یک هزار تخت برای اقامت مسافران نوروزی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار